مایکروسافت می خواهد سه برابر آیفون گوشی بفروشد

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از اپلینسایدر، استیو جابز در سال 2007 اولین گوشی آیفون را راهی بازار کرد و فروش این گوشی در سال 2008 به 10 میلیون دستگاه رسید. این درحالی است که مایکروسافت برای فروش 30 میلیون دستگاه گوشی مجهز به سیستم عامل ویندوز فون سون تا سال 2011 برنامه ریزی کرده است.
بر اساس گزارش گارتنر، مایکروسافت در سال 2008 فقط 5/16 میلیون گوشی مجهز به ویندوز موبایل فروخت. در همان سال میزان فروش گوشی آیفون به 4/11 میلیون دستگاه رسید.
در حالی که اپل در بخش تجارت گوشی های هوشمند پیشرفت فوق العاده ای داشت اما مایکروسافت با کاهش فروش روبه رو شد.
اپل در سه ماهه ابتدایی سال 2010 توانست 8/8 میلیون دستگاه گوشی آیفون به فروش برساند در حالی که میزان فروش گوشی های مجهز به سیستم عامل ویندوز موبایل فقط 7/3 میلیون دستگاه گزارش شد.
مایکروسافت اعلام کرده سیستم عامل Windows Phone 7 را سه ماهه چهارم سال راهی بازار می کند بنابراین طبق برنامه ریزی های مایکروسافت برای فروش 30 میلیون دستگاه فقط چهار فصل یا یک سال وقت دارد.
با چنین برنامه ریزی لازم است مایکروسافت در همه سال از فروش گوشی های آیفون و گوشی های مبتنی بر سیستم عامل اندرویید گوگل پیشی بگیرد و به ارایه این سیستم عامل بر روی گوشی های مختلف ادامه دهد این درحالی است که نه پایگاه کاربری دارد و نه فروشگاه نرم افزاری، بلکه این شرکت فقط دو فروشگاه دارد.
اپل در ماه مارس تعداد کل فروش گوشی های آیفون را 2/51 میلیون دستگاه گزارش داد.
135/161

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا