نرخ مکالمات بین الملل باید استاندارد شود

ژیرایر وارتانیان در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با بیان اینکه امید می رود با راه اندای تعاونی ها وضعیت فعالیت شرکت های voip  ساماندهی شود، افزود: بسیاری از شرکت هابه صورت غیر قانونی دراین حوزه فعال هستند که فعالیت آنها باعث خراب شدن بازار می شود.
وی با بیان اینکه در شرایط فعلی شرکت هایvoip مجبورند با وجود افزایش سالانه هزینه ها وتورم ، هرساله نرخ  مکالمات را کاهش دهند، تصریح کرد: درصورتیکه این وضعیت ادامه پیدا کند، فعالیت این شرکت ها توجیه اقتصادی نخواهد داشت.
 وارتانیان گفت: هنوزاین تعاونی فعال  نشده وآغاز به کار آن نیاز به طی مراحل خاص خود دارد.
وی ادامه داد: براساس مصوبه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تا زمان تشکیل تعاونی،فعالیت  شرکت های VOIP مشروط  وزمان داراست.
چندی پیش مدیرعامل شرکت ارتباطات زیر ساخت ایران در مورد وضعیت فعلی شرکتهای کوچک فعال بخش خصوصی عرصه VOIP که چند سال پیش مجوز فعالیت در این بخش را از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دریافت کرده بودند، اعلام کرد: حدود 114 شرکت دراین حوزه فعالیت می کنند و با وجودی که زمان مجوز آنها به اتمام رسیده، اما سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با فعالیت آنها موافقت کرده است تا تصمیم درستی در مورد آنها گرفته شود.
به گفته خسروی با مذاکرات صورت گرفته مقرر شده است این شرکتها در قالب تعاونی و یا کنسرسیوم به کار خود ادامه دهند تا اشتغال آنها شکننده نباشد و اطمینان فعالیت برای آنها ایجاد شود که این قرارداد نیز در مرحله امضا و مبادله است. 
117/11

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا