شرکت های پست ایران و اوکراین تفاهم نامه همکاری امضا کردند

به گزارش گروه اخبار دریافتی موبنا به نقل از روابط عمومی شرکت پست، دکتر محبیان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل دستاوردهای سفر خود به اوکراین را تشریح کرد.
وی در تشریح این دستاوردها و مذاکراتش با مقامات پستی اوکراین گفت: این بازدید در راستای ارتقای مناسبات پستی ایران و اوکراین و علاقمندی دو کشور به گسترش روابط دو جانبه صورت گرفت که حاصل آن امضای تفاهم نامه بین پست ایران و پست اوکراین “اوکراپشتا” بود.
در جریان سفر رئیس هیئت  مدیره و مدیرعامل شرکت پست و معاون مالی و اداری وی به اوکراین ظرفیت های متقابل در هر بخش تشریح و مقرر شد دو کشور در بسیاری از مسایل دو جانبه و منطقه‌ای، همکاری‌هایشان را گسترش دهند.
در این بازدید دو کشور به توافق رسیدند که تلاش‌های خود را به منظور حل مسائل سایر کشورها از جمله عراق، افغانستان، کشورهای آفریقایی، آسیایی و اروپایی از طریق گفت‌وگو با یکدیگر پیوند داده و همکاری های بیشتری را در این زمینه داشته باشند.
در سفر چهار روزه مدیرعامل به اوکراین تفاهم نامه ای 12 ماده ایی در خصوص موارد فنی پستی به امضا رسید.
بر اساس این تفاهم نامه که در شهر کی یف توسط طرفین پستی امضا شد، تبادل تجربیات در زمینه اتوماسیون و مکانیزاسیون باجه های پستی ، ارایه خدمات حوالجات مالی و استفاده از امکانات حمل و نقل زمینی و هوایی به مقصد دیگر کشورها از طریق ایران و اوکراین و فناوری اطلاعات سرویس های جدید و کیفیت آنها، رفرم و امنیت پستی، برقراری سرویس کوریر، تغییر ساختار خدمات پستی و انتشار تولیدات  فیلاتلی و تمبر مشترک از جمله موارد مورد توافق این تفاهم نامه به شمار می رود.
همچنین پیاده سازی سیستم کدپستی در اوکراین, تشکیل گروه کارشناسی و مبادله کارشناس و نماینده و برگزاری دوره های آموزش برای آنها از دیگر مفاد این تفاهم نامه به شمار می رود.
161/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا