جنگ لمسی

طی چند سال گذشته کاربران، گوشی تلفن همراه را تنها جهت برقراری مکالمه یا بکار گیری از سیستم پخش کننده و یا دوربین آن می شناختند، اما هم اکنون میزان تقاضای مشتریان به فناوری هایی همچون صفحه نمایش لمسی و پشتیبانی از مرورگرهای اینترنتی افزایش چشمگیری یافته است.
در همین حال تولیدکنندگان گوشی های تلفن همراه نیز برای جذب مشتری بیشتر به استفاده از این فناوری در گوشی ها روی آورده اند، به طوری که بیشتر مدل های جدیدی که روانه بازار می شوند، به امکاناتی همچون صفحه نمایش لمسی مجهز هستند.
هم‌اکنون با نگاهی گذرا به محصولاتی که طی شش ماه گذشته از سوی تولید‌کنندگان بزرگ تلفن همراه و نمایندگان آن‌ها به بازار ایران عرضه شده است به این نتیجه می‌رسیم که بیشترین محصولات عرضه شده در بازار مدل‌های متنوع و متفاوتی از گوشی‌های لمسی هستند.
هرچند که نوکیا و سامسونگ در بحث ب‌کارگیری گوشی‌های لمسی پیشتاز نبوده اند، اما این دو برند کسب سهم بیشتر بازار گوشی در این کسادی بازار بکارگیری از این فناوری را در پیش گرفته اند.
مدیرفروش شرکت پرشین تلکام عرضه کننده گوشی های اچ تی سی در این باره می گوید: مدتی است که استقبال مشتریان به خصوص جوانان و نوجوانان از گوشی های با صفحه نمایش لمسی و سیستم عامل ویندوز افزایش چشمگیری یافته است.
“بابک عزیززادگان” می افزاید: با وجود کاهش قدرت خرید مردم و کاهش تقاضا برای انواع گوشی های موجود در بازار ، میزان فروش این گوشی ها نسبت به سال های گذشته به طور چشمگیری افزایش یافته است به طوری که بازار گوشی های هوشمندی که مجهز به صفحه نمایش لمسی و ویندوز موبایل هستند به گرمی سپری می شود.
وی ادامه داد:  با وجودی که گوشی های صفحه لمسی نسبت به سایر گوشی ها از قیمت بالایی برخوردارند، اما گروه زیادی از کاربران به خصوص جوانان به استفاده از این گوشی ها گرایش پیدا کرده اند.
استقبال مشتریان از گوشی های صفحه نمایش لمسی به جایی رسیده است که بیشتر واردکنندگان رسمی به جذب نمایندگی جدید برای عرضه این نوع گوشی ها اقدام کرده اند .
129/11

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا