ایران به عنوان نایب رئیس گروه مطالعاتی 2 انتخاب شد

به گزارش گروه اخبار دریافتی موبنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، هدف بخش توسعه ارتباطات اتحادیه جهانی مخابرات، فراهم سازی و تقویت توسعه جهانی ارتباطات با ارایه و سازماندهی همکاری های فنی و فعالیت های مشاوره ای است.
این بخش از طریق کنفرانس های توسعه ارتباطات گروه های مطالعاتی توسعه مرتبط با آن و گروه مشورتی توسعه ارتباطات، فعالیت های خود را انجام می دهد.
بر همین اساس کنفرانس جهانی ، منطقه ای توسعه ارتباطات به منظور بررسی موضوعات سیاستگذاری و تصمیم گیری در مورد برنامه های راهبردی هر چهار سال یک بار تشکیل می شود.
دفتر توسعه ارتباطات، بازوی اجرایی بخش توسعه است که دو گروه مطالعاتی پشتیبانی های تحلیلی برای توسعه ارتباطات را در حوزه های مرتبط، ارایه می کنند.
گروه مطالعاتی 2، با توسعه و مدیریت خدمات و شبکه های ارتباطی مرتبط است و تعیین سوال های گروه مطالعاتی در ITU-T و ITV-R که به ویژه با کشورهای در حال توسعه مرتبط است از جمله فعالیت های آن محسوب می شود.
این گروه، کشورهای در حال توسعه را به صورت نظامند از پیشرفت کار به وسیله گزارش های مربوط آگاه می کند تا مشارکت آن ها را برای کار روی سوالات طراحی شده فراهم کنند.
ارتباطات برای مناطق روستایی و دور افتاده، بررسی فناوری ها و سیستم های پخش دیجیتال، بررسی ارتباطات باند پهن بر سیم های موجود با توجه به ویژگی های فناوری، سیستم و کاربرد و حمایت از کاربرد ارتباطات راه دور در مراقبت های بهداشتی از دیگر حوزه های فعالیت های مطالعاتی گروه مطالعاتی 2 است.
این گزارش حاکی است هیات ایرانی به ریاست معاون وزیر و رئیس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در اجلاس جهانی توسعه ارتباطات، به عنوان نائب رئیس گروه مطالعاتی 2، انتخاب شد.
161/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا