سود میلیاردی اپراتورهای جهان از خدمات ارزش افزوده

امین یارمندی، کارشناس ارتباطات در گفتگو با خبرنگارسازمان خبری موبنا اظهار کرد :   اغلب کشورهای دنیا به منظور جذب مشترک بیش‌تر و درآمدزایی بالا اقدام به ارایه ارزش افزوده‌هایی همچون VMS می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود تا سال 2010 اپراتورهایی که از این سرویس جدید استفاده می‌کنند سودی بالغ بر 585 میلیارد دلار به دست آورند.
وی افزود : طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته پیامک‌های ارسالی تا پایان سال 2010 بالغ بر  4/2 هزار میلیارد است که سودی بالغ بر 65 میلیارد دلاررا نصیب اپراتورها می‌کند این رقم معادل 10 تا 20 درصد از کل درآمد شرکت‌های مذکوراست .
یارمندی با اشاره به اینکه اپراتورها دراقصی نقاط  دنیا با ارائه ارزش افزوده های بیشتر سعی درجذب مشترک دارند گفت:این در حالی است که در ایران اپراتور ها از ارائه یک ارزش افزوده به صورت کامل وایده آل عاجز هستند .
وی خاطرنشان کرد :به نظر می رسد با ورود اپراتور سوم و ارائه نسل سوم تلفن همراه به مشترکان و خدمات ارزش افزوده ای که این نسل دارد ضمن ایجاد  فضای رقابتی بین اپراتورها بیشترین مشترک به اپراتور سوم برسد.
این کارشناس ارتباطات افزود:باید منتظر ماند ودید که آیا اپراتور سوم می تواند با نسل جدیدی که برای مشترکان به ارمغان می آورد خدمات جدید ارائه کند ویا اینکه در پیچ وخم قانون گرفتار می شود.ا 
گفتنی است در حال تنها ارزش افزوده ای که مشترکان از استفاده آن رضایت دارند پیامک می باشد و ارزش افزوده های دیگر از قبیل GPRS,MMS به دلیل مشکلات فراوان طرفدار چندانی ندارد .
182/11  

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا