نمایندگان رسمی مجبور به ادامه فعالیت هستند

“حسین پاینده” در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: عدم مبارزه جدی با فعالان غیرقانونی از سوی نهادهای دولتی و گسترش فعالیت قاچاقچیان در بازار باعث شده تمامی شرکت های قانونی فعالیت شان را به طور چشمگیری کاهش دهند.
وی افزود: شرایط طاقت فرسا برای فعالان قانونی به حدی است که  در سال گذشته برخی از شرکت های صاحب نام از  بازار خارج شدند.
وی تصریح کرد: در پی افزایش بی رویه عرضه گوشی های قاچاق و استقبال مشتریان از این نوع گوشی ها به دلیل اختلاف قیمت با گوشی های گارانتی دار، جایی برای حضور چشمگیر فعالان قانونی باقی نمانده است.
مدیرعامل شرکت پارس کامتل ادامه داد: این شرکت در سال گذشته به دلیل بی رونقی و شرایط سخت بازار تلفن همراه در حدود 1.5میلیارد تومان متضرر شد.
به گفته وی هم اکنون گسترش قاچاق گوشی به دلیل تعرفه بالای واردات این کالای ارتباطی و حضور کمرنگ  مسولان مربوطه در مبادی ورودی و سطح بازار صورت می گیرد.
به گزارش موبنا، از سال 85 تعرفه واردات گوشی تلفن همراه از چهار به 60 درصد افزایش یافت . دو سال بعد این رقم به 25 درصد کاهش یافت، اما بالا بودن تعرفه این کالای مصرفی باعث شد بازار این کالا در اختیار فعالان غیرقانونی قرار گیرد و بیشتر سهم این بازار توسط قاچاقچیان تامین شود.
به گفته دست اندرکاران و کارشناسان بازار گوشی تلفن همراه، اکنون بیش از 90 درصد سهم بازار در اختیار واردکنندگان غیرقانونی قرار گیرد.
129/11

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا