جنگ خان ها ادامه دارد!

هر از گاهی آواز و دهل اینکه قرار است فلان طرح اجرا شود یا فلان اتفاق بیافتد ازفاصله‌ای نزدیک شنیده می‌شود اما همین که روزهای تقویم خط می‌خورد این صدا از فرسنگ‌ها دورتر شنیده می‌شود تا اینکه آواز دهل جای خود را به سکوت می‌دهد و در نهایت هیچ اتفاقی نمی‌افتد و آب از آب تکان نمی‌خورد. گویی مسوولان هم به فراموشی می‌سپارند که چه گفته‌اند یا قرار بود چه شود. این قول‌های رنگ باخته بر ابعاد مختلف سیاستگذاری‌های مملکتی سایه انداخته است.

در این میان نیز برخی طرح ها هستند که با شور و هیجان مطرح می‌شوند و به مرحله اجرایی هم می‌رسند اما نتیجه رضایتبخشی به دنبال ندارند و هاله نارضایتی گرد آن را می گیرد.هاله ای که ناشی ازعدم تبیین دقیق ماجراست.

طرح انحلال رگولاتوری یکی از همان موضوعاتی است که 15 ماه پیش قدم به صحن مجلس گذاشت و یک فوریت آن تصویب شد اما راه به جایی نبرد. در آن زمان انتقادات زیادی به این طرح وارد شد و از سوی دیگر موافقانی  پیدا کرد. فارغ از اینکه آیا این طرح درشرایط بحرانی ارتباطی در کشور که بحث خصوصی شدن مخابرات هم مطرح بود کار درستی بوده یا نه بحث اجرایی و قانونی آن همچنان نامشخص است.

به استناد ماده تصویب شده باید شورای رقابت تاسیس و رگولاتوری منحل می‌شد. اما اجرای نصفه و نیمه این قانون موجب شد تا فقط شورای رقابت متولد شود بی‌آنکه تغییری در وظایف و ساختار رگولاتوری صورت گیرد و این روزها در حالی که شورای رقابت مدعی انجام برخی  وظایف رگولاتوری است سازمان تنظیم مقررات موضع سکوت در پیش گرفته و آهسته راه سابق خود را ادامه می‌دهد.

 هنوز پرونده این ماجرا مختومه نشده است. این پرونده باید به دست کسانی بسته شود که از همان ابتدا با ارایه طرح انحلال، این پرونده را گشودند و آن را مطرح کردند اما مانند بسیاری دیگر از طرح‌ها این پرونده در میانه راه باقی ماند و بسته نشد.

دیگر وقت آن رسیده که قانونگذاران به این غائله خاتمه دهند و نسبت به شفاف‌سازی وظایف و اختیارات شورای رقابت و کمیسیون رگولاتوری اقدام کنند.
161/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا