برنامه اصلی بانک توسعه خدمات الکترونیکی است

به گزارش گروه اخبار دریافتی موبنا به نقل از روابط عمومی پست بانک ایران، دکتر افضلی اظهار داشت: خدمات بانکداری اینترنتی برای اعضا با امکاناتی از قبیل: انتقال وجوه بین حساب‌های پست بانکی به شکل نامحدود، دریافت صورتحساب ماهانه، دریافت موجودی لحظه‌ای حساب، پرداخت اقساط تسهیلات پست‌بانک، قابل دسترس است که به غیر از انتقال وجه کارت به کارت که مشمول پرداخت کارمزدهای متعارف است بقیه سرویس‌ها بدون هزینه و رایگان از دیگر قابلیت‌هایی است که از طریق سایت بانک قابل دسترسی است.
دکتر افضلی در خصوص بانکداری الکترونیکی قابل ارائه از سوی پست‌بانک گفت: طی سال های اخیر در راستای توسعه بانکداری الکترونیکی و استفاده از فناوری اطلاعات در تسهیل خدمات مورد نیاز جامعه و با هدف کاهش هزینه‌های مشتریان، گام‌های مؤثری برداشته شده است.
وی ادامه داد: سامانه تلفن‌بانک با شماره 09604 یک فاز این خدمات محسوب می شود که کاربران می‌توانند بدون نیاز به پیش‌شماره و بدون هزینه برای مشتری در سراسر کشور، با آن تماس گرفته و نسبت به استفاده از خدمات مشتری و نیز پرداخت قبوض خود اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد: موبایل بانک بر پایه GPRSو SMS از دیگر خدمات ارایه شده در حوزه بانکداری الکترونیک محسوب می‌شود که مخاطبان تمامی بانک‌ها می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی https/mobile.postbank.ir نسبت به پرداخت قبوض و یا شارژ همراه اول اقدام کنند.
مدیرعامل پست‌بانک ایران تصریح کرد: افزایش دستگاههای خودپرداز(ATM)، پایانه‌‌های فروش(POS) و همچنین راه‌اندازی سامانه اینترنت بانک به آدرسWWW.POSTBANK.IR نیز از دیگر سامانه‌هایی هستند که به منظور توسعه بانکداری الکترونیک راه‌اندازی شده اند.
دکتر افضلی تصریح کرد: روزانه بیش از 200 هزار تراکنش مالی و پولی در دفاتر خدمات بانکی روستایی راه‌اندازی شده پست‌بانک ایران در سطح کشور برای روستاییان صورت می‌گیرد.
وی با بیان این مطلب که طی چهار سال گذشته به طور متوسط روزانه 9 دفتر خدمت بانکی روستایی توسط پست‌بانک ایران ایجاد و به بهره‌برداری رسیده است، گفت:‌ ارایه این خدمات موجب کاهش قابل توجهی از سفرهای زائد روستاییان به شهرها و در نتیجه صرفه‌جویی در وقت و هزینه آنها شده است که می‌تواند شاخص مهمی برای توسعه روستایی محسوب شود.
161/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا