اعطای معافیت‌های پستی برای دانشجویان ایرانی در اوکراین

محمد‌حسن محبیان عراقی در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس اظهار داشت: تفاهم‌نامه‌ای در زمینه همکاری‌های متقابل میان پست ایران و مسوولان پستی کشور اوکراین به امضا رسید که عمده موارد آن ارائه سرویس‌ به شهروندان اوکراینی در ایران و شهروندان ایرانی در اوکراین است.
وی با اشاره به تحصیل 1770 دانشجوی ایرانی در اوکراین گفت: این افراد به سرویس‌های پستی، گمرکی و خدمات مالی و بانکی مانند پست بانک نیاز دارند که با امضای تفاهم نامه‌ اخیر مقرر شد کار گروهی از دو کشور برای تعیین مسائل فنی و جزئیات این تفاهم‌نامه تشکیل شود.
مدیرعامل شرکت پست ایران توضیح داد: از داخل کشور کالاهایی به طور مستمر برای دانشجویان در خارج از کشور ارسال می‌شود و همین طور نیز دانشجویان کالاهایی را برای آشنایان خود در داخل کشور می‌فرستند که با امکاناتی که برای این افراد قائل شده‌ایم، امکان ارسال محموله‌های پستی از طریق پست با هزینه کمتر فراهم می‌شود.
وی با بیان اینکه این امکان فعلاً تنها برای دانشجویان است، خاطر نشان کرد: به این ترتیب با معافیت‌هایی که از لحاظ وزنی و گمرکی در نظر گرفته می‌شود، هزینه‌های پستی برای این افراد بسیار ارزان تر خواهد شد.
محبیان ترانزیت محصولات پستی از کشورهای آسیایی به اروپا و بالعکس از مسیر ایران را از دیگر موارد عمده این تفاهم‌نامه عنوان کرد و گفت: کشور ایران از یک خط زمینی کشیده شده از شرق ایران تا آلمان برخوردار است و براساس این تفاهم‌نامه مقرر شد تا ظرفیت‌های این خط ارتباطی برای کاربردهای ترانزیتی مورد استفاده بیشتر قرار گیرد که در نهایت سبب فعال‌ترشدن این مسیر خواهد شد.
مدیرعامل شرکت پست ایران همچنین موارد فنی و سرویس‌های جدید، مانند کد پستی 10رقمی را از دیگر موارد عمده این تفاهم‌نامه برشمرد و اظهار داشت: دو کشور آنچه در این زمینه دارند را به صورت متقابل در اختیار یکدیگر خواهند گذاشت.
161/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا