درآمدزائی 20 دلاری هر شهروند خاورمیانه برای شرکت‌های مخابراتی

به گزارش فارس به نقل از آی تی پی، پژوهش های Dataxis نشان می دهد که منطقه خاورمیانه از نظر متوسط درآمد تلفن همراه به وجود آمده از سوی هر مشترک وضعیت مناسبی دارد و به طور متوسط هر نفر در این بخش از جهان ماهانه 20 دلار درآمد برای اپراتورهای همراه به وجود می اورد.
خاورمیانه از این لحاظ بعد از آمریکای شمالی و اروپا در رتبه سوم قرار دارد.
بر اساس تازه ترین بررسی ها، در میان کشورهای خاورمیانه کویت از این لحاظ در رتبه اول است. مشترکان تلفن همراه در این کشور ماهانه 52 دلار صرف خدمات تلفن همراه می کنند. هر شهروند در کشور امارات متحده عربی هر ماه به طور متوسط 42 دلار درآمد معادل 155 درهم برای شرکت های مخابراتی ایجاد می کند و لذا این کشور رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.
رتبه سوم با 40 دلار متعلق به لبنان، رتبه چهارم با 39 دلار متعلق به قطر و رتبه های بعدی با 35، 27، 25، 22، 18، 16، 13 و 5 دلار به ترتیب متعلق به کشورهای بحرین، عربستان، عمان، فلسطین، سوریه، اردن، عراق و یمن است.
نکته جالب آن است که در میان کشورهای منطقه خاورمیانه تنها سه کشور ایران، عراق و یمن کمتر از متوسط جهانی یعنی 16 دلار در ماه برای اپراتورهای همراه درآمد ایجاد می کنند.
تعداد مشترکان تلفن همراه در خاورمیانه در سال 2009 نسبت به سال قبل از آن 23 درصد افزایش یافت و درآمد اپراتورهای این منطقه هم 12 درصد رشد داشت.
161/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا