کنترل کامل بازار تلفن همراه در اختیار قاچاقچیان است

“آرمین یارائی” در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: با توجه به اینکه حدود 95 درصد گوشی های موجود در بازار از طریق قاچاق تامین می شوند می توان گفت:عنان کامل این بازار در اختیار قاچاقچیان قرار دارد.
وی افزود: به دلیل تعرفه 25 درصدی واردات بیشتر گوشی های موجود در بازار از مبادی غیررسمی صورت می گیرد و به همین دلیل تا زمانی که این تعرفه کاهش نیابد، همچنان شاهد عرضه گوشی های قاچاق شده به کشور قانونی خواهیم بود.
یارائی تصریح کرد:کاهش عرضه گوشی های گارانتی دار توسط شرکت های واردکننده قانونی  یکی دیگر از دلایلی است که باعث شده تا عنان بازار در اختیار قاچاقچیان این کالای ارتباطی قرار گیرد.
وی ادامه داد: تعرفه  بالای واردات این کالای دیجیتالی باعث شده تا شرکت های قانونی حضور کمرنگی در سطح بازار تلفن همراه کشور داشته باشند.
این کارشناس معتقد است: به دلیل اختلاف قیمت ما بین گوشی های گارانتی دار و بدون گارانتی، بیشتر مشتریان ترجیح می دهند گوشی هایی  خریداری کنند که ضمانت نامه رسمی هم نداشته باشد.
این کارشناس بازار ادامه داد: تنها اعلام کاهش تعرفه تلفن همراه جای امیدی را برای فروشندگان قانونی ایجاد خواهد کرد که فعالیت آنها به روال عادی بازگردد.
هم اکنون به اعتقاد اغلب دست اندرکاران بازار گوشی تلفن همراه بیش از 90 درصد این بازار در ا ختیار واردکنندگان غیرقانونی است و این در شرایطی است که حدود 50 میلیون سیمکارت در کشور توزیع شده است.
129/11

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا