بازار تلفن همراه بی رونق خواهد ماند

مدیرعامل شرکت نامداران ارتباطات همراه در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت:بازار این کالای پرمصرف همچنان بی رونق خواهد ماند چرا که با شروع فصل تابستان با تعطیلی مدارس و دانشگاه ها و ایام مسافرت میزان تقاضا برای این کالای ارتباطی به طور چشمگیری کاهش می یابد.
“پدارم الیکایی” افزود: با شرایط فعلی تنها گوشی های ارزان قیمت موجود در بازار مورد خریدوفروش مشتریان قرار می گیرد.
در همین حال مدیرعامل شرکت “پارس کامتل” عرضه کننده گوشی های سونی اریکسون، ال جی، اچ تی سی و ایسر در این باره گفت: به دلیل کاهش قدرت خرید مردم انتظار چشمگیری نمی توان از این بازار داشت چرا که قدرت خرید مردم برای گوشی های گران قیمت به طور چشمگیری در بازار کاهش یافته است.
“حسین پاینده” افزود: در حال حاضر به دلیل بازی های جام جهانی فوتبال میزان مراجعه کنندگان به این بازار کاهش چشمگیری یافته است و بعد از آن نیز با شروع ماه مبارک رمضان شاهد بی رونقی این بازار خواهیم بود.
وی افزود: بالا بودن تعرفه واردات گوشی تلفن همراه (25 درصدی) از جمله دلایل اصلی است که باعث شده است تا این بازار پرهیاهو همچنان آشفته بماند.
وی تصریح کرد: بی نظمی بازار گوشی همراه تا جایی پیش می رود که روز به روز بر سهم فروش واردکنندگان غیرقانونی افزوده می شود اما با کاهش 15 درصدی تعرفه ، تمامی شرکت های قانونی
می توانند با افزایش عرضه گوشی های با گارانتی اصلی در بازار، رضایت خاطر مصرف کنندگان را فراهم کنند ؛ چرا که در آن صورت متقاضیان می توانند به خرید گوشی های اصلی اقدام کنند.
به گزارش موبنا، نبود اتحادیه یا صنف مختص به گوشی تلفن همراه، فقدان نظارت به منظورساماندهی وکنترل بازار و کنترل نکردن انبارهایی که عموما انباشته از گوشی های قاچاق هستند از جمله دلایلی هستند که باعث شده بازار گوشی تلفن همراه همچنان پرتشویش بماند.
به گفته دست اندرکاران بازار تلفن همراه، در حال حاضر حدود 95 درصد از این بازار پرهیاهو در اختیار قاچاقچیان قرار گرفته است.
129/11

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا