راه اندازی نسخه آف لاین تلفن همراه پرتال تهران دات آی آر

فرزاد ناصحی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: قرار است اطلاعاتی را که درنسخه موبایلی پرتال  تهران دات آی آر موجود است، با هدف تسهیل و تسریع دسترسی شهروندان به اطلاعات و خدمات به‌صورت آفلاین نیزبه شهروندان ارائه شود.
رییس اداره پرتال سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران، تمرکززدایی و اتصال تمام نقاط شهر به یکدیگر، دسترسی شبانه‌روزی به خدمات شهری، تبدیل زمان فیزیکی به زمان مجازی و کاهش رفت‌وآمدهای درون‌شهری و بین‌شهری، کوتاه شدن مسافرت‌ها و سایر موارد این چنینی را از مهمترین اهداف راه اندازی پرتال دانست و گفت: با فراهم‌آوردن چنین شرایطی، شاهد ایجاد شهری هوشمند در آینده خواهیم بود.
 ناصحی با بیان اینکه دراین شرایط، آلودگی‌های شهری کاهش یافته‏، اموراداری و فرایندهای شهری با سرعت و سهولت بیشتری انجام خواهد شد و هزینه‌های تحمیلی بر شهروندان نیز کمترمی‌شود، افزود: دست‌یابی به این ویژگی‌های مطلوب، کاهش فشارهای روحی و ارتقای سلامت روانی شهروندان را به همراه خواهد داشت.
 وی ارائه نسخه موبایل پرتال Tehran.ir  را ازجمله اقدامات مهم و دردست تکمیل این سازمان دانست و گفت: این سازمان قصد دارد تا به ساده ترین شکل، بانک اطلاعاتی شهرداری تهران را از طریق تلفن همراه در دسترس شهروندان قرار دهد.
 این درحالیست که سازمان فناوری اطلاعات شهرداری با مطالعه‌ همه‌جانبه نسخه‌های موبایل ارائه شده ازسوی شرکت‌های گوناگون و مقایسه تطبیقی آنها موارد لازم برای ارائه در نسخه موبایل پرتال شهرداری تهران را با توجه به نیازهای شهروندان و خدمات قابل‌ارائه از سوی این سازمان استخراج کرده است.
 درزمان حاضردر راه اندازی نسخه موبایل پرتال شهرداری، پیشنهادهای گوناگونی مانند امکانات جست‌وجو، هواشناسی، پست الکترونیکی، اطلاع‌رسانی، مشاغل و شرکت‌ها، اطلاعات ترافیکی،نرخ بازار، گردشگری و سایر موارد مشابه با توجه به زیرساخت‌های تلفن‌همراه در ایران موردبررسی قرار گرفت و درنهایت، نسخه‌ی مقدماتی پرتال شهرداری تهران برای استفاده‌ شهروندان راه‌اندازی شد که به‌صورت آنلاین در نشانی اینترنتی mobile.tehran.ir از طریق بسترهای ممکن برای اتصال موبایل به اینترنت قابل‌دسترس است.
117/11

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا