طراحی و پیاده سازی پنجره واحد خدمات دولتی در کمیته دولت الکترونیک

احمد بزرگیان ، رییس کمیته دولت الکترونیکی یکی از 15 کمیته تخصصی فاوا در گفت و گو با خبرنگار سیتنا در خصوص وظایف این کمیته اظهار داشت: وظیفه این کمیته شناسایی خدمات ارائه شده از سوی دستگاههای اجرایی به شهرونداناست.
وی گفت : اولویت بندی و برنامه ریزی برای دستگاههای اجرایی به منظور طراحی و پیاده سازی پنجره واحد خدمات دولتی از اهداف دیگر این کمیته است.
وی افزود: این کمیته جهت ارائه خدمات توسط خود دستگاهها به صورت غیر متمرکز، یکپارچه و الکترونیکی به شهروندان از یک مرکز فعالیت می کند.
معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور همچنین از سرویس دهی پرتال ایران مردم دات آی آر در آینده نزدیک خبر داد و گفت: برای مرحله نخست اجرای دولت الکترونیک در کشور، ارائه 23 خدمت که بیشترین تقاضا و مراجعه کننده را دارد که از طریق این پرتال شناسایی شده است.
وی با اشاره به اینکه مکاتبه با دستگاه های مختلف برای ارائه خدمات خود بر روی این پرتال در حال انجام است ، افزود: اطلاعات دو هزارو 59 خدمت از 580 دستگاه دولتی و اجرایی کشور در این درگاه آماده است که مردم می توانند برای آگاهی از آنها به این پرتال مراجعه کنند.
به گفته وی ، این پرتال بانک اطلاعاتی خوبی است که به صورت روزانه داده های آن به روز می شود.
بزرگیان تصریح کرد: ارائه خدمات بوسیله سایت ایران مردم دات آی آر با هماهنگی دستگاه های اجرایی انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: در این زمینه سیستمی طراحی شده تا دستگاه‌های بالادستی بتوانند به شکایات مردمی دسترسی داشته باشند.
گفتنی است: فاز اول این پرتال مربوط به اطلاع رسانی خدمات است که در آینده نزدیک تبدیل به ارائه خدمت خواهد شد.
به گزارش سیتنا ، با پیاده سازی سند جامع دولت الکترونیک، ارائه خدمات سازمانها و دستگاههای دولتی به مردم و مراجعات متعدد به این دستگاهها ساماندهی می شود.
161/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا