سود سرشار بازار تلفن همراه نصیب قاچاقچیان می شود

به گزارش سازمان خبری موبنا، گوشی هایی که فاقد گارانتی رسمی و خدمات پس از فروش هستند، توسط واردکنندگان عمده غیرقانونی وارد بازار تلفن همراه کشور می شوند؛ به همین دلیل قیمت این نوع گوشی ها ارزان تر از گوشی های گارانتی داری است که از طریق مجاری قانونی وارد بازار تلفن همراه می شود.
آمارها نشان می دهد در ایران اغلب مردم به گارانتی رسمی گوشی تلفن همراه چندان تمایلی ندارند و حتی در بسیاری مواقع، فروشندگان رسمی گوشی های تلفن همراه ، گوشی های بدون گارانتی عرضه می کنند. در این در حالی است که از چند سال گذشته تا کنون قاچاقچیان گوشی برای فروش و سود بیشتر در عملی سودجویانه، کارت های جعلی و تقلبی گارانتی را که غالبا نام آنها مشابه نام شرکت های معتبر است و در برخی موارد فقط یک حرف آن تفاوت دارد، منتشر کرده و گوشی های خود را با عنوان گارانتی دار به فروش می رسانند.
در همین حال خدمات پس از فروش نامناسب گوشی از سوی شرکت های واردکننده قانونی ، نیز به رواج این امر دامن زده است.
به گزارش موبنا،  گارانتی تلفن همراه تاکنون هیچگاه با آن مفهومی که در اکثر کشورهای جهان شناسانده شده در ایران وجود نداشته است. از این رو بسیاری از مردم تفاوتی میان گوشی بدون گارانتی و گارانتی دار احساس نمی کنند. در دیگر کشورها شرکت های توزیع کننده کالا یا تولیدکنندگان برای جلب مشتری و رضایت بیشتر آنان در ارائه «وارانتی» یا “گارانتی” برای جذب مشتری بیشتر با یکدیگر به رقابت می پردازند.
 اما این مفاهیم نه فقط در مورد گوشی تلفن همراه بلکه در مورد کالاهای دیگر نیز در ایران هنوزجایگاه خود را نیافته است.
129/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا