اقدامات مهم و اساسی پیش‌بینی شده در برنامه چهارم، عملیاتی شد

به گزارش سازمان خبری موبنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، این اقدامات در بخش‌هایی نظیر مخابرات، پست و فناوری اطلاعات پیش‌بینی شده بود.
ایجاد و راه‌اندازی خدمات پست و پست بانک در دفاتر خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات با 195 درصد تحقق، از جمله اقدام‌‌هایی است که عملکردی بیش از آنچه در برنامه پیش‌بینی شده بود را محقق کرده است.
تدوین مقررات و آئین‌نامه اجرایی برای آزادسازی، خصوصی و رفع انحصار دولتی از فعالیت‌های بخش با هدف تحقق فضای رقابتی ، ایجاد مدیریت یکپارچه و اجرای همگون شبکه‌های ارتباطی و بهنگام سازی جدول ملی تخصیص طیف امواج رادیویی کشور، از جمله اقدامات مهم و اساسی اجرایی شده در زیربخش مخابرات محسوب می‌شوند.
همچنین در برنامه چهارم پیش‌بینی شده بود تا نظام کنترل کیفیت فعالیت و سنجش رضایت مشتری استقرار و قوانین موجود و آیین‌نامه‌های مرتبط در زمینه الزام به حفظ زیرساخت‌های ملی، تعمیم آن به شبکه فیبرنوری کشور اصلاح شود که این اقدامات نیز به طور کامل اجرایی شده است.
تهیه طرح جامع توسعه پست کشور ، مطالعه و راه‌اندازی خدمات نوین پستی از جمله پست ترکیبی، پست لجستیک و ایجاد سیستم مدیریت ارتباط با مشتری نیز از جمله اقدامات مهم و اساسی پیش‌بینی شده در حوزه پست می‌باشد که عملیاتی شده است.
بر اساس این گزارش، تنظیم کنندگان برنامه چهارم توسعه در حوزه فناوری اطلاعات نیز برخی اقدامات مهم و اساسی را در نظر گرفته بودند که همکاری و هماهنگی به منظور شکل‌گیری بازار سرمایه در بخش، ایجاد پورتال ملی، ارایه تسهیلات به تولیدکنندگان و محصولات و ارایه‌دهندگان خدمات فناوری اطلاعات و حمایت از ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه شرکت‌های بین‌المللی طرف قرارداد در داخل کشور و انتقال دانش فنی آن‌ها به شرکتهای داخلی همکار درحوزه ICT از جمله‌ آن‌ها محسوب می‌شوند که به طور کامل اجرایی شده است.
117/11

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا