براساس پروانه، ایرانسل محدودیتی در واگذاری سیم‌کارت ندارد

علیرضا قلمبر دزفولی در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: در پروانه واگذار شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، هیچ سقفی برای تعداد مشترکین این اپراتور وجود ندارد.
مدیرعامل ایرانسل تصریح کرد: اگر مدیران و مسوولان محترم، نسخه دیگری از پروانه ایرانسل را در اختیار دارند که ما از آن بی‌خبریم، از آن‌ها می‌خواهیم که آن را در اختیار رسانه‌ها قرار دهند.
به گزارش خبرنگار ایسنا، در نشست خبری هفته گذشته مدیران سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، کرم پور – رئیس این سازمان – طی اظهاراتی گفته بود: کلیه پروانه‌های صادره از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دارای چارچوب و سقف و کف می‌باشند. این درحالی است که در همان نشست و پس از این اظهارات، رضوانی – معاون نظارت رگولاتوری – هم گفته بود: مطابق آنچه که در پروانه اپراتور دوم تلفن همراه آمده، ایرانسل در جذب تعداد مشترکین تلفن همراه سقف ندارد و در پروانه هیچ قیدی برای حداکثر تعداد مشترکان ایرانسل وجود ندارد.
همچنین لطف‌الله سبوحی – معاون صدور مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز در اظهارات خود تاکید کرده بود: آنچه که در پروانه ایرانسل آمده، تعداد مشترکانی است که اپراتور خود را متعهد به واگذاری سیم‌کارت به آن‌ها کرده است.
وی گفته بود: در زمان تدوین پروانه شورای اقتصاد تعداد مشترک را تصویب می‌کند که براساس آن سقف تعداد مشترک برای ایرانسل لحاظ نشده اما در اسناد پشتیبانی که پروانه این اپراتور دارد، آمده است که هر بنگاه اقتصادی نمی‌تواند بیش از 40 درصد سهم بازار را داشته باشد و برهمین اساس هم این اپراتور می تواند تا رسیدن به سهم 40 درصدی از بازار تعداد مشترکان فعال خود را افزایش دهد.
به گفته معاون صدور مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی براساس همین محدودیتی که برای بنگاه‌های اقتصادی قرار داده شده نیز کمیسیون تنظیم مقررات سقف 38 میلیون مشترک تلفن همراه در پروانه شرکت مخابرات ایران را قید کرده است. اما با این وجود اپراتورها می‌توانند درخواست خود را برای افزایش تعداد مشترکین به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارایه کنند و پس از بررسی رگولاتوری و ارایه مجوز می‌توانند مشترکین خود را افزایش دهند.
179/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا