رگولاتوری اجازه واگذاری سیمکارتهای امین و قاصدک را نداده است

لطف ا… سبوحی معاون تنظیم مقررات و صدور مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا گفت :سیمکارتهای امین وقاصدک در حال حاضر مجوزی برای توزیع از سوی رگولاتوری دریافت نکرده است.
وی افزود :همراه اول نمی تواند خارج ازحق لایسنس اقدام به واگذاری سیمکارت کند ،چرا که سقف پروانه باید از سوی اپراتور ها رعایت شود در غیر این صورت تخلف محسوب می شود .
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچگونه در خواستی از سوی شرکت ارتباطات سیار ایران مبنی بر واگذاری بیش از سقف پروانه سیمکارت  به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه نشده است ،افزود :در صورتی که این درخواست به رگولاتوری داده شود مورد بررسی قرار می گیرد ،حال اینکه تاکنون چنین درخواستی از سوی اپراتور اول به رگولاتوری داده نشده است .
سبوحی با اشاره به  اینکه اپراتورهامی توانند بنا به درخواستی که به رگولاتوری می دهند به  جمع آوری سیمکارتهای غیر فعال خود که بیش از 2 سال است در شبکه فعال نشده است اقدام کنند،تصریح کرد :در این صورت  اجازه واگذاری سیمکارت جدید به اپراتورهایی به سقف واگذاری در پروانه رسیده اند داده می شود .
گفتنی است در حال حاضر سه اپراتور رسمی همراه اول ،ایرانسل MTN وتالیا و دو اپراتور محلی اسپادان و کیش بالغ بر 75 میلیون سیمکارت در کشور واگذار کرده اند.
182/11

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا