لوگوها و حیوانات
موبنا – وجود لوگو به عنوان اولین پل ارتباطی میان ارائه دهنده محصول یا خدمات با مشتریان اهمیت بسیار زیادی دارد. به عبارت دیگر چنانچه لوگو در شکار مشتری و بازار هدف موفق باشد آنگاه دامنه موفقیت های کسب و کار شما افزایش قابل توجهی خواهد داشت. پس این نمایه کوچک آنچنان ارزشمند است که باید دقت و تلاش ویژه ای را متوجه ایجاد و ارائه آن کرد.
در این میان استفاده از تصاویر حیوانات در خلق لوگو محبوبیت بالایی دارد. مفاهیمی که تبدیل آنها به نمایه تصویری گویا در قالب لوگو بسیار دشوار می نماید براحتی توسط یک حیوان قابلیت انتقال به مخاطب را دارد. برای مثال استفاده از تصویر اسب برای لوگوی محصول یک کمپانی خودروسازی چه چیزی را به مخاطب القا می کند؟ قطعا اولین مورد چالاکی و سرعت اسب خواهد بود. به همین سادگی حال تصور کنید یک طراح بخواهد این مفهوم را با طرح دیگری غیر از تصویر یک حیوان ایجاد کند، قطعا گرفتاری های بسیاری خواهد داشت.
فراری
حتما لوگوی کمپانی فراری را با آن اسب ایستاده روی دوپا بارها دیده اید. قرار گرفتن تصویر اسب در پس زمینه ای زرد و فونت قرمز برای نام فراری نهایت سادگی و هوشمندی در طراحی لوگو را به نمایش می گذارد. حتما می دانید که رنگ های زرد و قرمز رنگ اصلی محصولات فراری بوده و در دنیای خودرو نیز نماد سرعت و یگانگی است.
البته بهره برداری مناسب از تصاویر حیوانات در طراحی لوگو فقط مختص به دنیای ماشین نیست. برای نمونه پرنده آبی رنگ توییتر نماد یک شبکه اجتماعی پرطرفدار است که مفهوم انتقال پیام را به خوبی با خود همراه دارد. در ادامه چند لوگوی آشنا و مرتبط با مبحث مطروحه را می بینیم:
پژو
در ادامه این مطلب نگاهی به کمپانی های مطرح چینی خواهیم داشت که شاید کمتر مورد شناسایی شما قرار داشته باشند. حضور حیوانات در تبلیغات، لوگوها و نشست های این کمپانی های مطرح که بیشتر آنها جهانی نیز هستند، اهمیت و نقش بسیار مهمی دارد.
پنگوئن برای گروه تجاری تنست
گربه برای تی مال(گروه علی بابا)
سگ برای جی دی
خرگوش برای شیائومی
شیر برای گروه فناوری اطلاعات رایزینگ
دلفین برای آژانس مسافرتی سیتریپ
گاو برای تیونیو
منبع:پول نیوز| نویسنده: مازیار دانیالی