نوبخت به اندونزی سفر می کند

معاون رییس جمهوری و هیات همراه در این اجلاس دو روزه که روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در اندونزی برگزار می شود، شرکت می کنند.

ولی الله محمدی نصرآبادی، سفیر ایران در اندونزی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا، گفت که معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در حاشیه این اجلاس با مقامات بلندپایه این کشور جنوب شرق آسیا نیز دیدار و در خصوص گسترش مناسبات دو کشور گفت وگو و رایزنی می کند.

مناسبات ایران و اندونزی پس از یک دوره رکود بدنبال اعمال تحریم های یکجانبه غرب علیه کشورمان از سال گذشته پس از افزایش رفت وآمد مقامات بلندپایه دو کشور و سفر هفته گذشته دکتر حسن روحانی، رییس جمهوری به جاکارتا برای شرکت در اجلاس سران کشورهای آسیایی و آفریقایی رو به توسعه گذاشت.

نوبخت را در سفر به جاکارتا پایتخت اندونزی، معاون بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران همراهی می کند.

سفیر ایران در اندونزی گفت که کمیسیون اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل برای منطقه آسیا و اقیانوسیه موسوم به اسکاپ با همکاری وزارت امور مالی اندونزی میزبان نشست این اجلاس در روزهای 29 و 30 آوریل (نهم و دهم اردیبهشت) در جاکارتا است.

این نشست با توجه به اینکه کشورهای مختلف در سال 2015 خود را متعهد به انجام امور توسعه ای به منظور از بین بردن فقر، افزایش وضعیت کیفیت اقتصادی – اجتماعی، توسعه سرمایه انسانی و ایجاد شغل مناسب، توسعه زیرساخت ها و بررسی چالش های محیط زیستی کرده اند، از اهمیت خاصی برخوردار است.

مباحث مالی در تحقق این اهداف از اهمیت خاصی برخوردارند و بدون استراتژی مناسب دستیابی به این اهداف امکان پذیر نیست.

بسیج و استفاده موثر از منابع مالی آسیا – اقیانوسیه و بهره مندی کاربردی از آنها در سومین کنفرانس بین المللی نقش امور مالی در توسعه که قرار است ماه جولای در آدیس آبابا پایتخت اتیوپی برگزار شود از جمله دستاورهای پیش بینی شده نشست چاکارتا است.

ایران آبان ماه سال 1391 میزبان سومین نشست کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل در آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) بود و وزرا و نمایندگان 62 کشور در تهران برای شرکت در این نشست حضور یافتند.

حوزه کاری اسکاپ بیش از چهار میلیارد نفر از جمعیت جهان را تحت پوشش قرار می دهد که نشان دهنده اهمیت فعالیت های اسکاپ است.

جمهوری اسلامی ایران سال 1958 به اسکاپ پیوست و از آن زمان تاکنون از خدمات اسکاپ و نهادهای تابعه آن بهره برده و به همکاری خود با این نهاد بین المللی نیز در حوزه های مختلف ادامه می دهد.

فعالیت های اسکاپ شامل جنبه های اجتماعی با تاکید بر افزایش سطح فعالیت های اقتصادی و بهبود سطح زندگی در کشورهای عضو نسبت به موقعیت موجود در آنها و یا در مقایسه با سایر کشورهای جهان است .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا