بازگشت روحانی به تهران

موبنا – دکتر روحانی در این سفر چند طرح بزرگ اقتصادی از جمله بهره برداری از سه گام در میادین نفتی یادآوران، یاران شمالی و آزادگان شمالی در غرب کارون به ظرفیت استخراج ۲۰۰ هزار بشکه در روز ، مرکز CTC راه آهن تهران اهواز با حجم سرمایه گذاری سه هزار میلیارد ریال، طرح آبرسانی به دشت آزادگان، هویزه ، رفیع ، شرق اهواز در قالب طرح آبرسانی غدیر و پایانه مرزی شلمچه با حجم سرمایه گذاری ۲۷۶ میلیارد ریال را افتتاح کرد.

دکتر روحانی ضمن بازدید از پایانه مرزی شلمچه و نیاز دیدار با چندین موکب دار مستقر در شلمچه زائران عتبات عالیات را در ذاین مرز بدرقه کرد.

وزرای کشور، راه و شهرسازی، نفت و نیرو در این سفر رئیس جمهوری را همراهی کردند.

رئیس جمهوری در فرودگاه اهواز در جمع مدیران و مسئولان خوزستان گفت: این دومین بار است که به خوزستان سفر می کنم و در این سفر به دنبال بررسی پروژه های اجرایی شده و میزان محقق شدن طرح های سفر اول به این استان هستم.

وی افزود: در این سفر به بدرقه کاروان عظیم حسینی در شلمچه خواهیم رفت و افتتاح پایانه مرزی این پایانه در دستور کار قرار دارد.

روحانی ادامه داد: همچنین توجه به مساله آب خوزستان که بسیار اهمیت ویژه ای دارد در دستور کار است و پروژه های آب شرق اهواز و دشت آزادگان، و نیز سیستم کنترل جدید راه آهن جنوب مورد بهره برداری قرار می گیرند.

رئیس جمهوری گفت: مهمترین کارهای نفتی در خوزستان یعنی طرح های یادآوران، آزادگان و یاوران مورد بهره برداری قرار می گیرند و همچنین از بخشی از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی خوزستان که بیش از ۲۰۰ هزار هکتار آن عملیاتی شده دیدن می کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی رئیس جمهوری، نخستین سفر خود را به خوزستان در تاریخ ۲۵ دی ۱۳۹۲در قالب نخستین سفر استانی دولت یازدهم انجام داد.

 منبع: ایرنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا