خواندنی

تأسیس سفرهای علاء‌الدین ، فصلی نوین در صنعت گردشگری است

مراسم افتتاحیه شرکت سفرهای علاءالدین

مراسم از ساعت شش عصر آغاز شد، ولی خیلی‌ها از ساعت سه عصر وارد مجتمع شده بودند و در حال گشت‌وگذار در مغازه‌های تجاری مجتمع بودند. مجری افتتاحیه آقای بهمن هاشمی بود که با سخنان دلچسبش مردم را به وجد می‌آورد، بازیگران و هنرمندان در بخش‌هایی از افتتاحیه هنرنمایی کردند. سخنران رسمی افتتاحیه، آقای مهدی جهانگیری، رئیس گروه مالی گردشگری، بود که تأسیس سفرهای علاءالدین را فصلی نوین در صنعت گردشگری اعلام کرد. ایشان در سخنان خود از تیم علاءالدین خواستند همه توان خود را برای توسعه و رونق گردشگری بگذارند و بتوانند با استفاده از تیمی جوان و پویا، تحولی اساسی در حوزه تورگردانی ایجاد کنند.
میهمانان افتتاحیه از گروه‌های مختلف گردشگری بودند؛ ازجمله مدیران هتل‌های سراسر کشور، مدیران ایرلاین‌های داخلی و خارجی، مدیران سازمان هواپیمایی کشوری و سازمان گردشگری، راهنمایان تور، همسفران قدیمی امیرحسین جعفری و… که از تهران و سراسر کشور خود را برای افتتاحیه رسانده بودند که پس از اجرای مراسم افتتاحیه، میهمانان به صورت گروه‌به‌گروه برای دیدار از دفتر کار سفرهای علاءالدین به طبقه هفتم برج آرتمیس فرمانیه رفتند و ضمن بازدید از دفتر علاءالدین، عکس‌های یادگاری با چراغ جادو و نقشه علاءالدین ‌‌گرفتند.
برند سفرهای علاءالدین برآمده از خواست و اراده نسل جوان ایرانی است و با پشتوانه ١٧ سال تجربه و دانش امیرحسین جعفری در حوزه سفر شکل گرفته است. چشم‌انداز و آرمان علاءالدین بر پایه‌های علمی و برنامه‌های دانش‌بنیان و تخصص در حوزه گردشگری است. علاءالدینی‌ها می‌خواهند متفاوت باشند و اولویت علاءالدین جذب گردشگران خارجی به ایران و ورود ارز به کشور است، راه‌اندازی آزمایشگاه‌های سفر برای بررسی و کنترل اجرای انوع تورها در ایران و جهان از برنامه‌های علاءالدین است و شما هرچه آرزو کنید، از چراغ جادوی علاءالدین خواهید گرفت. مؤسس، بنیان‌گذار، رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل شرکت سفرهای علاءالدین، امیرحسین جعفری است که پس از ١٧ سال کار و تلاش در حوزه گردشگری و پس از دیدار از ۴٠ کشور جهان و سال‌ها تدریس در دانشگاه‌های جهانگردی و مؤسسات آموزش گردشگری و شش‌سال‌ونیم مدیرعاملی ایرانگردی مارکوپولو، چهار سال مدیریت اجرائی شرکت قدس‌گشت و سال‌ها فعالیت در حوزه تورهای دانشجویی و… تصمیم گرفت فصلی نوین در گردشگری را رقم بزند. ازجمله خدمات و برنامه‌های شرکت سفرهای علاءالدین، ورود گردشگران خارجی به ایران، اجرای تورهای ایرانگردی به همه نقاط کشور، فروش بلیت پروازهای داخلی و خارجی، اجرای تورهای جهانگردی متنوع به سراسر جهان، رزرو و فروش اتاق هتل‌های ایران و جهان و… است.

shargh2747-p-19-2
خیریه سفر علاءالدین در کنار شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی سفرهای علاءالدین افتتاح شد

وقتی صحبت از خیریه می‌شود، تنها چیزی که به یادش نمی‌افتیم، خیریه سفر است و نیک می‌دانم که برای کارهای خیر همه به فکر تهیه مایحتاج، لباس، غذا، مسکن، تحصیل، دارو و درمان و… هستند و در این زمینه انجمن‌های خیریه زیادی داریم که در سراسر ایران فعالیت می‌کنند اما اتفاقی جدید در عرصه خیریه و گردشگری رقم خورد و برای اولین‌بار در تاریخ کشور، خیریه سفر علاءالدین در کنار شرکت سفرهای علاءالدین راه‌اندازی شد تا حس خوب سفر را برای آنانی که نمی‌توانند به سفر بروند به ارمغان بیاورد؛ حس زندگی، حس متفاوت‌بودن در دیدار از جاذبه‌های زیبای گردشگری و طبیعت و زیبایی‌هایی که خدا خلق کرده است… .
ایده راه‌اندازی خیریه سفر علاءالدین از سوی امیرحسین جعفری، مؤسس و بنیان‌گذار شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی سفرهای علاءالدین، مطرح و اجرائی شد. آرزوی سال‌های جوانی امیرحسین جعفری در عرصه گردشگری این بود تا افرادی را که دوست دارند و عاشق سفر هستند به سفر ببرد؛ کودکان تحت پوشش نهادهای خیریه، بیماران خاص که آرزوی سفر در ذهنشان همیشه آرزو مانده، زوج‌های جوانی که امکان سفر ندارند و شاید خیلی از افراد نیازمند جامعه و البته کودکان یتیم…
بله در این کشور پهناور، هنوز هستند مردمی که تا بیرون شهر خود هم نرفته‌اند و کودکانی که شوق سفر دارند و نمی‌توانند بروند و از شوق باز می‌مانند. پنجشنبه ١١ آذر سال ١٣٩۵ یک روز تاریخی و متفاوت بود، اولین تور خیریه سفر علاءالدین آغاز شد و قرار است هر ماه یک تور با ظرفیت ۴٠ نفر برای یکی از مجموعه‌ها و نهادهای مردم‌نهاد حامی نیازمندان برگزار شود. در آغاز راه، چهل نفر از بچه‌های یک خیریه در شهریار در گروه‌های سنی هفت تا ١۵ سال میهمان خیریه سفر علاءالدین بودند و به کاشان رفتند و همه‌چیز در بهترین سطح برایشان برگزار شد.
بنیاد خیریه سفر علاءالدین، نام‌ونشانی است که برای این حرکت در کنار برند علاءالدین انتخاب شده است تا بخشی از درآمد شرکت سفرهای علاءالدین را به اجرای تور برای افراد خاص اختصاص دهند.

shargh2747-p-19-1
برند سفرهای علاءالدین

داستان‌های‌ «هزارویک‌شب» یا «‌هزار افسان» از دو‌هزار و ۵٠٠ سال پیش در فرهنگ ایران و هند ریشه دارد و قبل از حمله اسکندر به فارسی ترجمه و‌ هزار سال بعد به عربی ترجمه شده است؛ داستان‌هایی که در دل مردم هند، ایران و خاورمیانه ریشه دارد و در قرن شانزدهم در اروپا منتشر شد و داستان‌هایی جهانی شد؛ شهرزاد قصه‌گو در طول ‌هزارویک‌شب برای پادشاه قصه می‌گوید و مجموعه این قصه‌ها، ‌هزارویک‌شب است. علاءالدین نام یکی از شخصیت‌های داستانی ‌هزارویک‌شب است. شخصیت او در فیلم‌ها، کارتون‌ها و سریال‌های زیادی در سراسر جهان دیده شده است و همه مردم جهان، علاءالدین و چراغ جادو را می‌شناسند.
براین‌اساس «علاءالدین و چراغ جادو» روایتی از پسری با نام «علاءالدین» است که با جادوگری آشنا می‌شود که به‌دروغ خود را عموی علاءا‌لدین معرفی می‌کند. جادوگر از علاءالدین می‌خواهد تا به درون چاهی رفته و برای او چراغ جادویی را بیاورد. علاءالدین پس از به‌دست‌آوردن چراغ جادو، از دادن آن به جادوگر امتناع می‌کند و چراغ را به خانه می‌برد. وقتی علاءالدین بر چراغ دست می‌کشد ناگهان غولی ظاهر شده و خطاب به او می‌گوید همه آرزوهای او را برآورده خواهد کرد. به‌این‌ترتیب هرگاه علاءالدین و مادرش، آرزویی دارند به چراغ جادو دست می‌زنند.
علاء‌الدین با استفاده از غول چراغ جادو مشهور و ثروتمند می‌شود و با دختر پادشاه ازدواج می‌کند. وزیر پادشاه از روی حسادت، به راز علاء‌الدین پی می‌برد. او با حیله‌ای خائنانه چراغ را به دست می‌آورد. اما علاء‌الدین به دنبال حوادث زیادی، بار دیگر چراغ جادویی را به دست می‌آورد و وزیر به سزای اعمال خود می‌رسد و امروزه ما از علاءالدین به‌عنوان یک شخصیت داستانی که با ماجراجویی‌های زیاد، آرزوهای خود را از غول چراغ جادو می‌خواهد، یاد می‌کنیم. مؤسسان شرکت سفرهای علاءالدین بر پایه شناخت جهانی از علاءالدین و چراغ جادو، بر آن شدند نام شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی خود را سفرهای علاءالدین بگذارند و چراغ جادو را که همواره، همراه علاءالدین است به‌عنوان نماد شرکت انتخاب کنند. علاءالدین، یادآور ماجراجویی و سفر و کاوش است و چراغ جادو، آرزوهای علاءالدین را برآورده می‌کند. در شرکت سفرهای علاءالدین، چراغ جادو قرار است شما را جادو کند و آرزوهای سفر شما به هر گوشه از جهان را برایتان برآورده کند و از این پس المان چراغ جادو با رنگ طلایی، یادآور برند سفرهای علاءالدین خواهد بود؛ چراغ جادویی که شما هرچه از سفر و گردشگری بخواهید، آرزو کنید و از آن بخواهید تا جادو کند و رؤیاهایتان را محقق کند.
رنگ سازمانی برند علاءالدین بنفش است و در همه‌جا با رنگ بنفش، سفرهای علاءالدین را خواهید شناخت. آدرس اینترنتی و صفحه شرکت را به این ‌صورت خواهید دید: www.alaedin.travel
تلفظ درست علاءالدین به انگلیسی، Aladdin است و به‌دلیل اینکه این نام یک نام اینترنشنال است و ممکن است بعدا دچار چالش با تلفظ صحیح با سایر شرکت‌های دنیا شوند، بنابراین نام انگلیسی علاءالدین را به این ‌صورت می‌بینیم: alaedin.
هدف اصلی برند علاءالدین، ارزآوری و ورود گردشگر از سراسر جهان به ایران است و دراین‌راستا برنامه‌هایی وسیع و بزرگ دارد.
صنعت گردشگری در جهان در حال رشد است و دنیای آینده بدون گردشگری دنیایی بی‌معنی است. تغییرات و تحولات گردشگری در سال‌های اخیر در کشور ایران نشان‌دهنده آینده‌ای روشن برای صنعت گردشگری است. ساخت هتل‌های جدید در سراسر ایران و حتی در نقاط دور و بازسازی هتل‌های قدیمی و به‌روزکردن امکانات، نشان از تحولی اساسی در گردشگری است. دراین‌میان، علاءالدین سعی دارد بتواند از نیروهای جوان و تحصیل‌کرده گردشگری در راستای توسعه تورگردانی حرفه‌ای بهره گیرد.

shargh2747-p-19-3

امیرحسین جعفری در گردشگری

شاید فکر کنید قصه علاءالدین چیست و از کجا امیرحسین جعفری به این کارها علاقه‌مند شد. قصه برای امسال و سال گذشته نیست و همه این ماجراها از زمان دانشگاه شروع شد؛ فم‌تور (تورهای آشناسازی)، گردهمایی توسعه گردشگری، بازدیدهای گردشگری، مراسم افتتاحیه هتل‌ها، نمایشگاه‌های گردشگری، سمینارهای گردشگری و خلاصه برنامه‌هایی از این‌دست که در نهایت به یک هدف ختم می‌شد و آن هم توسعه پایدار گردشگری داخلی است.امیرحسین جعفری متولد شب یلدای سال ١٣۵٩ در کاشان است. دوره لیسانس خود را در رشته جغرافیای طبیعی در دانشگاه تبریز و دوره کارشناسی ارشد را در دانشگاه آزاد تهران‌مرکز در رشته جغرافیا و برنامه‌ریزی توریسم گذراند.

shargh2747-p-19-4
امیرحسین جعفری دوست دارد به توسعه گردشگری کمکی بکند و با کارآفرینی به کمک سایر دوستان در گردشگری، فصل تازه‌ای را رقم بزند و بتواند از نیروهای جوان تحصیل‌کرده گردشگری در حوزه تورگردانی انبوه و جذب گردشگران داخلی و خارجی برای آبادانی نقطه‌به‌نقطه کشورمان استفاده کند. آرزو دارد روزی کوهرنگ چهارمحال‌وبختیاری را به مدد توسعه گردشگری، متفاوت ببیند یا شاید آستارا و خیلی از جاهای دیگر را و معتقد است ارتقای سطح گردشگری به ارتقای فرهنگ جامعه کمک می‌کند و لازمه‌ اینها، این است که زیرساخت پایداری را برای همه نقاط کشور فراهم کنیم؛ از چابهار در جنوب شرقی تا ماکو در شمال غربی یا از مشهد در شمال شرق تا شوش در جنوب غربی… .
امیرحسین جعفری رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل شرکت سفرهای علاءالدین، می‌گوید اگر روزی همه شهرهای کشورمان در گردشگری و رفت‌وآمد، هتل‌داری، رستوران‌داری و جاذبه‌ها رشد کنند، خیلی از مشکلات اقتصادی حل می‌شود و راهکار حل این مشکل: ایجاد، توسعه و رونق شرکت‌های بزرگ تورگردان و کارآفرین با نیروهای جوان تحصیل‌کرده و استفاده از تجربه‌هاست.

shargh2747-p-19-5
امیرحسین جعفری می‌گوید:
من آغاز این نوع کارهایم را مدیون دانشگاه تبریز هستم که به من بها داد و حمایت شدم. وقتی برای سازمان ملی جوانان در سال ٧٩ طرح گردشگری دانشجویی را نوشتم و رئیس وقت سازمان ملی جوانان موافقت کرد و بودجه خوبی در آن زمان داد و دکتر ظریفیان، معاون دانشجویی دکتر معین، هم پروژه‌های گردشگری ما را تأیید کرد، من هم با کمک تیم خود در کانون گردشگری دانشجویان دانشگاه تبریز، یک طرح خوب انجام دادیم که شامل نمایشگاه جلوه‌های گردشگری، سمینار آشنایی با محیط‌ زیست آذربایجان، تورهای تبریزگردی و کلی کار دیگر می‌شد و از آن موقع دوست داشتم مدام فم‌تور و برنامه‌های آشناسازی بگذارم تا سهمی کوچک را در آشنایی فعالان گردشگری با توانمندی‌های گردشگری داشته باشم.از سال ٨۴ تا ٨٨ که در آژانس مسافرتی قدس‌گشت به‌عنوان مدیر اجرائی مشغول فعالیت بودم، چندین فم‌تور برگزار کردم و آقای مجتبی تهرانی در قدس‌گشت از من حمایت کامل کرد. با کمک آقای باقری‌زاده، رئیس سازمان منطقه آزاد چابهار، در بهمن ٨۶ اولین تور آشناسازی مدیران آژانس‌های مسافرتی را به چابهار برگزار کردم که اکثر مدیران قدیمی صنف در این سفر بودند و دوستی من و آقای اخوان در این سفر بیشتر شد و این فم‌تور موجب رشد و رونق گردشگری چابهار در ٩ سال پیش شد و به دعوت آقای شیریان، مدیرعامل وقت شرکت هتل‌های پارسیان، تور آشناسازی با هتل صفائیه جدید را در پاییز ٨٧ انجام دادیم و در این فم‌تور نیز اکثر مدیران آژانس‌های مسافرتی حضور داشتند و با هتل جدید صفائیه که در آن زمان به بهره‌برداری رسیده بود، آشنا شدند که گامی مؤثر در توسعه گردشگری یزد بود.

shargh2747-p-19-6
تور آشنایی با هتل ارگ گوگد گلپایگان در مرداد ٨٨ بود که یادش بخیر آقای کرمانی، رئیس انجمن صنفی آژانس‌ها و پدرشان را در قم و در بین‌راه سوار کردیم و البته در همه فم‌تورها آقای اخوان هم حضور داشتند و البته به‌عنوان نایب‌رئیس هیأت‌مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و مدیرعامل آژانس مسافرتی کیان.یادش بخیر در زمستان ٨٧ و در آغاز دوره مدیرعاملی آقای علی دستجردی در شرکت هتل‌های پارسیان، برنامه‌ای با عنوان گردهمایی افتتاحیه هتل اوین تهران گذاشتیم که وظیفه برگزاری و دعوت و اجرای افتتاحیه هتل اوین که با زحمات آقای سیدکاظمی بازسازی شده بود، برعهده من بود و خیلی از برنامه‌های دیگر و همه این داستان‌ها تا آذرماه ٨٨ در آژانس مسافرتی قدس‌گشت برگزار می‌شد و وقتی در دی ٨٨ به‌عنوان مدیرعامل شرکت ایرانگردی مارکوپولو آغاز به کار کردم، ١٠ سال تجربه کاری داشتم و با حمایت هیأت‌مدیره مارکوپولو فعالیت‌های گسترده‌ای را در یک دوره شش‌سال‌و‌نیمه انجام دادم تا اینکه در مهرماه امسال از شرکت ماکوپولو استعفا دادم و از این پس با شرکت جدید و مستقل سفرهای علاءالدین، به راه گردشگری ادامه می‌دهم.

shargh2747-p-19-7

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا