معرفی بازی: Mazes and More

موبنا – شاید ساده بودن گیم‌پلی این عناوین و در عین حال جذابیت و معماگونه بودن این سبک از بازی‌ها را بتوان عامل اصلی پرطرفدار بودن آن‌ها دانست. در این بازی نیز شما با مِیزها مختلف که هرکدام چالش جداگانه‌ای را می‌طلبد، رو به رو خواهید شد. با ما در ادامه همراه باشید.

مرور بازی:

Mazes and More یک بازی فکری است. در این بازی شما با یک مِیز تو در تو سر و کار دارید. با شروع هر مرحله، شما باید توپی کوچک و رنگی را از میان این مِیز هدایت کرده و به انتهای مسیر برسانید. برای کنترل و هدایت این توپ کوچک نیز تنها کافی است با انگشت خود ضربه‌ای به آن وارد کرده تا توپ شما حرکت خود را آغاز کند. اگرهم مسیری را اشتباه رفتید، تنها کافی است مسیر رفته را دوباره بازگردید و مسیر دیگری را انتخاب کنید.

معرفی بازی: Mazes and More

برای  ایجاد تنوع، این بازی دسته‌بندی‌های مختلفی را به شما ارائه خواهد کرد. درست است که همه این بخش‌ها کانسپت اولیه بازی را حفظ کرده‌اند، اما هرکدام در جزئیات با یکدیگر متفاوتند.

در بخش اول یا همان بخش Classic بازی، شما با همان بازی میِز قدیمی رو به رو می‌شوید؛ در این بخش خبری از موانع مختلف و دشمنان رنگارنگ نیست و تنها کار شما، رساندن دایره رنگی به انتهای مسیر است. در بخش Enemies اما داستان کمی فرق می‌کند. در این قسمت علاوه بر هدایت توپ رنگی خود، باید مراقب دشمنانی نیز باشید که در گوشه و کنار صفحه در حال چرخیدن هستند و اگر غفلت کنید، شما را پیدا کرده و نابودتان می‌کنند.

Ice Floor یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این بازی است. در این بخش، قسمتی از صفحه یخ زده و به رنگ آبی در آمده است. ویژگی این قسمت یخ زده این است که با ورود به آن، توپ شما از کنترل خارج شده و لیز می‌خورد. این قسمت‌های یخ زده روند بازی را کمی سخت و چالش برانگیز می‌کنند. اما عنوان سخت‌ترین و ترسناک‌ترین بخش این بازی به قسمت Darkness تعلق می‌گیرد! در این قسمت شما تنها کمی از محیط اطراف خود و انتهای مسیر را می‌بینید. مابقی مسیر و صفحه بازی تاریک است و شما باید در این تاریکی راه خود را پیدا کنید، موفق باشید!

معرفی بازی: Mazes and More

در بخش Traps، دشمنان شما جای خود را به تعدادی تله می‌دهند. هرکدام از این تله‌ها که در قسمتی از مِیز نصب شده‌اند، از خود تیرهایی ستاره‌ای شکل پرتاب می‌کنند. شما باید مراقب باشید حین طی کردن مسیر با این ستاره‌ها برخورد نکنید. در بخش آخر یا همان Time Trial نیز همان‌طور که از نامش پیداست، برای طی کردن مسیر محدودیت زمانی خواهید داشت و باید قبل از آن‌که زمان شما به پایان برسد، گوی خود را به انتهای مسیر برسانید.

هرکدام از قسمت‌های بالا از مراحل زیادی تشکیل شده‌اند. شاید طراحی منو و مراحل بازی طراحی فوق‌العاده و چشم‌گیری نداشته باشد، اما در حد قابل قبولی است. استفاده از رنگ‌ها و تم‌های مختلف در مراحل هر قسمت، فضای متفاوتی در بازی ایجاد کرده و کمی تنوع به محیط ساده و یکنواخت آن بخشیده است. هرچند بازهم به نظر می‌رسد سازندگان می‌توانستند با اضافه کردن جزئیات بیش‌تر و استفاده از رنگ‌های متنوع‌تر، جذابیت این عنوان را به میزان چشم‌گیری افزایش دهند.

معرفی بازی: Mazes and More

از طراحی بازی که بگذریم، الحق گیم‌پلی بازی بسیار کامل و بی‌نقص از کار درآمده. کنترل راحت این توپ رنگی و طراحی جالب هریک از این مِیزها، این عنوان را به عنوانی سرگرم‌کننده تبدیل کرده‌اند. عنوانی که تجربه آن را به هر طرفدار بازی فکری‌ای پیشنهاد می‌کنیم.

اپ‌استور گوگل‌پلی
  • معرفی بازی: Mazes and More
  • معرفی بازی: Mazes and More
  • معرفی بازی: Mazes and More
  • معرفی بازی: Mazes and More
 منبع: پانوشت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا