محققان روشی را برای تبدیل مدفوع به غذا در سفرهای فضایی ابداع کرده اند

موبنا – یکی از این چالش ها مشکل تغذیه است و حالا محققان دانشگاه پنسیلوانیا نشان داده اند که می توان از مدفوع برای رشد باکتری هایی استفاده کرد که قابل خوردن هستند.

در این پروژه محققان باکتری ها را همراه با مدفوع جامد و مایع مصنوعی در راکتوری استوانه ای و ایزوله با ۱.۲ متر طول و ۱۰ سانتی متر قطر قرار داده اند. این میکروب ها از طریق هضم بی هوازی که شبیه به سیستم گوارش انسان است مدفوع را تجزیه کرده اند.

محققان روشی را برای تبدیل مدفوع به غذا در سفرهای فضایی ابداع کرده اند

در طول این فرایند حجم زیادی از متان تولید شده که می توان از آن برای رشد میکروب دیگری به نام Methylococcus capsulatus استفاده کرد که از ۵۲ درصد پروتئین و ۳۶ درصد چربی تشکیل شده اند و امروزه منبع غذایی حیوانات به شمار می رود.

محیط مرطوب و بسته مورد استفاده در این فرایند برای پاتوژن های مضر نیز فضای رشد مناسبی به شمار می رود به همین دلیل محققان رشد میکروب ها در محیط های با دمای بالا و قلیایی نیز بررسی کرده اند.

افزایش ph محیط به ۱۱ به رشد باکتری Halomonas desiderata منجر شده که از ۱۵ درصد و ۷ درصد چربی تشکیل شده است. از سوی دیگر با افزایش دمای محیط به ۱۵۱ درجه فارنهایت که در آن اغلب پاتوژن ها از بین می روند، باکتری های Thermus aquaticus متشکل از ۶۱ درصد پروتئین و ۱۶ درصد چربی جان سالم به دربرده اند.

محققان به منظور افزایش سرعت فرایند از دو مجموعه میکروب استفاده کرده اند که گروهی از آنها مواد زائد را به اسیدهای چرب تجزیه کرده و گروه دوم اسیدهای چرب را به متان تبدیل می کنند.

این روش باعث افزایش چشمگیر سرعت فرایند شده و باکتری ها طی ۱۳ ساعت ۴۹ تا ۵۹ درصد از مدفوع را تجزیه کرده اند، در صورتی که در حالت عادی چندین روز به طول می انجامد.

 منبع: دیجیاتو 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا