وی‌چت ماهی یک میلیارد کاربر فعال دارد

موبنا – شرکت چینی تِنسِنت توسعه دهنده پیام‌رسان اینترنتی وی‌چت در کنفرانس جدیدی که برگزار کرده بود توضیح داد تعداد حساب‌های کاربری فعال در این شبکه اجتماعی به بیش از یک میلیارد نفر رسیده است که این اتفاق به دنبال برگزاری سال نوی چین در هفته‌های گذشته صورت گرفته است.

وی‌چت که محبوب‌ترین اپلیکیش ارتباطی در کشور چین محسوب می‌شود، برخی قابلیت‌های شبکه‌های اجتماعی را د راختیار کاربران قرار می‌دهد و علاوه بر آن نوآوری‌های بیشتر از جمله امکان سفارش دادن غذا، تماس با تاکسی، دسترسی به خدمات بانکی، تماس با پلیس و حتی تماس اینترنتی مبتنی بر خدمات VoIP به خطوط ثابت و موبایلی هم برای آن پیش‌بینی شده است.

وی‌چت ماهی یک میلیارد کاربر فعال دارد

این اپلیکیشن در منطقه آسیای جنوب شرقی، اروپا و ایالات متحده محبوبیت بسیار زیادی دارد و به خصوص چینی‌هایی که از این کشور به دیگر نقاط جهان مهاجرت کرده‌اند به صورت گسترده از آن استفاده می‌کنند تا با خانواده خود در ارتباط باشند.

آمار منتشر شده از سوی شرکت توسعه دهنده وی‌چت مربوط به حساب‌های کاربری فعال در این پیام‌رسان می‌شود و بنابراین نمی‌توان هر یک از این حساب‌های کاربری را به عنوان یک کاربر واحد محاسبه کرد. هم اکنون دولت محلی گوانگدانگ در کشور چین طرح آزمایشی را به اجرا رسانده است که در صورت موفقیت آن وی‌چت می‌تواند محبوبیت بیشتری کسب کند. بر اساس این طرح مردم می‌توانند شناسه کاربری مجازی را در اپلیکیشن وی‌چت برای خود ایجاد کنند و به جز هویت اصلی روی کارت شناسایی، اجازه استفاده از هویت‌های مجازی هم داشته باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا