خودرو

شعار “اول مشتری” راه دستیابی به برتری در رقابت است

موبنا – اردشیر امینی با بیان این مطلب تصریح کرد: فرهنگ خدمت رسانی و تکریم مشتری در شبکه نمایندگی‌های سایپا جاری شده اما باید از این حد هم فراتر برویم به طوری که با تقویت این فرهنگ، احترام به کرامت مشتریان و سلیقه آنها مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی افزود: این فرآیند از یک سو به عنوان رفتار استراتژیک در شرکت‌ها تلقی می‌شود که هدف آن جذب و حفظ مشتریان سودآور است و از سوی دیگر، مبنایی برای استخراج هوشمند اطلاعات مشتریان و استفاده از آن برای بازاریابی، رشد و توسعه منافع شرکت‌ها است. به همین منظور سازمان خدمات پس از فروش گروه سایپا با بهره‌گیری از روش‌های نوین، بر مبنای نیازهای مشتریان خدمات متنوع ارائه می‌دهد.
امینی افزود: در برنامه‌ریزی‌های خود باید همواره به این نکته توجه کنیم که اگر در ارائه خدمات نوآوری نداشته باشیم و سلیقه مشتری را در نظر نگیریم، پیشرفت نخواهیم کرد.
مدیرعامل سایپایدک یادآور شد: سایپا همواره پرچمدار صنعت خودرو در کشور بوده و برخورداری از شبکه گسترده فروش و خدمات پس از فروش، یک مزیت رقابتی برای گروه سایپا به شمار می‌رود.
وی با تاکید بر توسعه کیفی شبکه نمایندگی‌ها، گفت: به منظور توسعه کیفی سطح خدمات، با مشارکت نمایندگی‌هایی که رتبه بالایی دارند برنامه‌هایی برای افزایش سطح خدمات با محوریت توجه به خواسته مشتری و توسعه کسب و کارهای جدید تدوین می‌شود که اجرای این برنامه‌ها افزایش رضایت مشتریان را به دنبال خواهد داشت. برای افزایش و توسعه کیفی سطح خدمات در کشور، باید انرژی و زمان بیشتری اختصاص دهیم.
قائم مقام مدیرعامل گروه سایپا اظهار کرد: درک انتظارات مشتریان، مهمترین دغدغه و اولویت برای جلب و حفظ مشتری است.
امینی با تاکید بر نقش بهبود کسب و کار نمایندگی بر افزایش رضایت مشتری، گفت: زمینه‌های ورود به فضای جدید رونق اقتصادی و تولید آماده شده و باید در این مسیر، کسب و کارهای جدید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.
وی افزود: برای دستیابی به تعالی، باید از مشتریان بیاموزیم که چه کاری انجام دهیم. همچنین سطح دانش مدیران حوزه امور مشتریان باید ارتقا پیدا کند و برای همه اجزاء برنامه‌های تدوین شده، استانداردهایی تدوین شود تا به ثبات در عملکرد برسیم.
قائم مقام مدیرعامل گروه سایپا ادامه داد: ایجاد روابط مناسب مبتنی بر خدمت بین گروه های کاری در شرکت و اندازه‌گیری شاخص‌های تعریف شده در این زمینه و اعطای پاداش به عملکردهای مثبت، رشد فرهنگ سازمانی در زمینه مشتری‌مداری را امکان پذیر کرده و این امر، ارائه خدمات عالی به جامعه را برای سال های طولانی، تضمین و حفظ می‌‌کند.
امینی یادآور شد: مدیریت ارتباط با مشتریان، روشی پیچیده و مشکل برای توسعه کسب و کار است، با این وجود برخی معتقدند که CRM فقط نصب نرم‌افزار یا مکانیزه نمودن نقاط تماس با مشتری است. این موارد،‌ در کنار مسائلی همچون بازآفرینی کسب و کار با محوریت مشتری، “مشتری‌مدار شدن” و “مشتری‌مدار باقی ماندن” را نیز هدف قرار داده و موجب بهبود آن می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا