فید

استراتژی بازاریابی اینستاگرام

موبنا – در ادامه به طور کامل به این مبحث می پردازیم.

 

چگونه استراتژی بازاریابی اینستاگرمی را ایجاد کنیم؟

شما این را می دانید که باید در اینستاگرام حضور داشته باشید اما مشکل اینجاست که شما نمی دانید که چه کاری را باید در اینستاگرام انجام دهید. اگر چنین چیزی در ذهن شما هست، بدانید شما تنها نیستید. بسیاری از کسب و کارها تحت فشار قرار گرفته اند و فکر می کنند باید در هر پلت فرم از رسانه های اجتماعی باشند بدون آنکه استراتژی خود را چیده باشند. از آنجا که میان اینستاگرام و سایر سایت های اجتماعی محبوب تفاوت بسیاری وجود دارد، در نتیجه برای بهتر دیده شدن در اینستاگرام به یک استراتژی بازاریابی متفاوت نیاز دارید. با ما همراه باشید تا به کمک سرفصل هایی که در ادامه به آن ها می پردازیم بتوانید سبک منحصر به فردی را برا نام تجاری خودایجاد کنید.

 

مخاطبین اینستاگرام خود را تعیین کنید

درست مانند هر پلتفرم دیگر، قبل از شروع بازاریابی در اینستاگرام، تعیین مخاطبینی که می خواهید داشته باشید، مهم است. اگر شما در حال حاضر استراتژی های بازاریابی دیگری را در اختیار دارید، می توانید آن ها را کنار بگذارید تا به شما کمک بشود. برخی از عوامل مفید که مخاطبان هدف اینستاگرام شما را محدود می کنند، سن، موقعیت، جنسیت، درآمد، منافع، انگیزه ها و دردها است که باید در نظر بگیرید.

نمی دانید از کجا شروع کنید؟ رویدادهای محبوب و هشتگ های مورد علاقه که مربوط به کسب و کار شما هستند را نظارت کنید. پیدا کردن افرادی که از هشتگ استفاده می کنند و درگیر آن هستند و همچنین بررسی پروفایل های آن ها می تواند مسیر پیش روی شما را تا حدود مناسبی روشن کند. شما همچنین می توانید به پیروان رقیب خود نگاه کنید. گاهی اوقات تعیین مخاطب ساده تر از آن چیزی است که شما فکرش را می کنید.

 

 

تجزیه و تحلیل رقابتی برای اینستاگرم

بعد از اینکه مخاطبین اینستاگرام خود را تعیین کردید، یک تحلیل رقابتی انجام دهید تا ببینید چه بازاریابان دیگری در زمینه کار شما وجود دارند که پست یا مطلب ارسال می کنند. اگر از قبل رقبای مهم خود را می شناسید، از جستجوی پروفایل های اینستاگرام آن ها شروع کنید. اگر نه، سعی کنید عبارات و کلمات مربوط به کسب و کار یا صنعت خود را پیدا و سرچ کنید تا حسابهای مشابهی پیدا کنید. سریع صفحات مربوطه را ببینید و بررسی کنید تا ببینید چه نوع پست هایی بیشترین میزان مشارکت را کسب می کنند؛ آن ها چه هشتگ هایی را بکار می برند؛ نوشتار آن ها به چه صورت است؛ هر چند وقت یک بار در حال انتشار مطلب هستند و اینکه با چه سرعتی در حال رشدند. این اطلاعات می تواند معیار مناسبی باید سنجش میزان رشد حساب کاربری شما باشد.

در حالی که شما محتوای موجود رقبای خود را بررسی می کنید، دقت داشته باشید که در این بین ممکن است فرصت هایی بکری برایتان پیش بیاید که نیاد از دستش بدهید. اضافه کردن مطالب منحصر به فرد به کسب و کارتان کمک می کند تا از بقیه جدا شوید.

 باید به دنبال ارسال تصاویری باشید که نام تجاری شما را در ذهن مخاطبان حک کند. در صفحه اینستاگرام خود از تصاویر، کپشن ها و استوری هایی استفاده کنید که در ذهن مخاطب ویژگی شخصیتی که می خواهید از شما به خاطر بسپارند را تداعی کند.

تنظیم یک تقویم

به طور متوسط، نام های تجاری، هر هفته در حدود ۶ عکس در اینستاگرام منتشر می کنند – که به بیش از ۳۰۰ پست در سال اضافه می کند!- با وجود آن همه پست های مختلف، پیگیری کردن آنچه می خواهید پست کنید و آنچه که قبلا پست کرده اید کمی دشوار است. ایجاد یک تقویم تحریریه یک راه مفید به جهت کاهش زمان لازم برای مدیریت حضور خود در اینستاگرام است. شما می توانید تقویم خود را با برخی از انواع پست های محبوب اینستاگرام که قبلا مورد بحث قرار گرفته پر کنید و کپشن ها، هشتگ ها و زمان های ارسال مطالب خود را از پیش برنامه ریزی کنید. تقویم شما نیز یک مکان عالی برای ثبت هر رویداد کلیدی است که می خواهید آن را بر روی حساب کاربری اینستاگرام خود برجسته نمائید؛ مانند راه اندازی محصولات جدید یا پیشنهاد ویژه. بدون یک تقویم، شما زمان خود را صرف یافتن هرگونه محتوایی که به نظرتان مفید می رسد، می کنید در صورتیکه با مدیریت عملکرد خود به وسیله ی یک تقویم کاری می توانید بازده بیشتر را در بازه های زمانی بدست آورید.

 

ساخت یک نام تجاری سازگار در اینستاگرام

محتوای تصادفی یا بی ربط مخاطبان شما را گمراه می کند و احتمال از دست دادن فالوور هایتان را بیشتر می کند. برای جلوگیری از این اتفاق، مهم است که نام تجاری سازگار و زیبایی را در حساب کاربری اینستاگرام ایجاد و نسبت به حفظ آن کوشش کنید. برای تعیین این که نام تجاری تان باید چگونه بنظر برسد، با فکر کردن درباره شخصیت نام تجاری خود شروع کنید. ارزش های نام تجاری شما چیست؟ آیا شما جسورانه، بازیگوش، گرم و یا پرماجرا هستید؟

به عنوان مثال، Apartment Therapy مفهوم محبوب #foodporn را به دست آورد، غذاهای خوشمزه را به طرز جذابی ارائه داد. شخصیت برند آن روشن، تمیز و سازماندهی شده است و این صفات حساب کاربری آن در اینستاگرام کاملا به چشم می آید.

Taco Bell یکی دیگر از نمونه های بزرگی از زیبایی شناسی نام تجاری است. صفحه اینستاگرام آن تمرکز بر شیوه زندگی جسورانه و درخشان مخاطبان هزار ساله خود را دارد و تصاویر سرگرم کننده را نشان می دهد تا بر اساس هدفش جذابیت ایجاد کند.

هنگامی که شخصیت نام تجاری خود را تعیین می کنید، می توانید از محتوای خود مطابق با آن استفاده کنید. این حتی می تواند به پالت رنگ مورد استفاده در عکس های شما اعمال شود.

در حالت ایده آل، اگر کسی تصویری از شما را در صفحه ای دید، فقط با نگاه کردن به عکس باید فورا دریابد که این مربوط به برند شما است.

شما باید به دنبال ارسال تصاویری باشید که نام تجاری شما را در ذهن مخاطبان حک کند. در صفحه اینستاگرام خود از تصاویر، کپشن ها و استوری هایی استفاده کنید که در ذهن مخاطب ویژگی شخصیتی که می خواهید از شما به خاطر بسپارند را تداعی کند. به عنوان مثال، Red Bull دارای مقدار زیادی تصاویر و ویدیوهای با انرژی بالا است که به داستان برند خود اضافه می کنند.

 منبع: آکادمی فروش

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا