در جریان نمایشگاه الکامپ راهکار جامع زیست بوم امنیت معرفی شد

موبنا – هاکوپیان در ارایه خود، با اشاره به چالش‌های پیش روی تامین امنیت در سازمان‌ها و شرکت‌ها، این چالش‌ها را به سه گروه مشکلات فنی و پیکربندی، فرایندها و نیروی انسانی تقسیم کرد و با بیان اینکه بی توجهی به نقاط ضعف سازمان در هر کدام از این سه گروه، تامین امنیت را مشکل می‌کند، افزود: گذشته از مسایل داخلی سازمان‌ها، ما در زمینه امنیت فناوری اطلاعات با یک زیست بوم مواجهیم که شامل نهادهای حاکمیتی هم می‌شود و در زمینه امنیت، باید به نیازمندی‌ها و الزامات این زیست بوم توجه داشت.
به گفته وی، پیاده سازی راهکاری‌ها و به کار گیری محصولات پیشرفته امنیتی، بدون توجه به مسایل اکوسیستم و سطح بلوغ سازمان‌ها، صرفا ایجاد هزینه می‌کند و در جهت تامین امنیت کارآمد نیست.
وی سپس به تشریح راهکار Big Picture یا تصویر بزرگ پرداخت که نام تجاری محصول انحصاری شرکت پویه گام است. این محصول که مورد تایید معاونت علمی‌و فناوری ریاست جمهوری رسیده و عنوان شرکت دانش بنیان را برای پویه گام به ارمغان آورده، به گفته‌هاکوپیان، این راهکار یک چارچوب تصویر بزرگ ارایه می‌کند که در سطوح مختلف به کمک سازمان می‌آید و می‌تواند با شناسایی نقاط ضعف و قوت و ارایه نقشه جامعی از تمامی‌فرایند‌ها و زیرفرایندها، سازمان را در مسیر پیاده سازی مرحله به مرحله و موفق سیستم‌های امنیتی یاری کند.
به گفته وی، این راهکار با به کار گیری مدل بلوغ و اثر آن در توسعه، مدل Deloitte در توسعه امنیت اطلاعات، چارچوب‌های NIST و IBM برای ارزیابی و انتخاب و همچنین چارچوب‌های BASIM برای ارزیابی و انتخاب ابزار در شرکت پویه گام طراحی شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا