رونمایی از اپلیکیشن تی‌تک وزارت بهداشت در الکامپ

رونمایی از اپلیکیشن تی‌تک وزارت بهداشت در الکامپ

در نمایشگاه الکامپ ۲۴ وزارت بهداشت اپلیکیشن تی‌تک (TTAC) را برای کنترل اصالت، رهگیری و ردیابی فرآورده‌های سلامت محور به عموم معرفی کرد.

موبنا – تامین اصالت فرآورده های سلامت، بهداشتی و دارویی یکی از نیازهای مصرف کنندگان است که این مسیولیت بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار دارد.
وزارت بهداشت تاکنون از طریق سامانه‌های مختلفی از جمله سامانه پیامکی ۲۰۰۰۸۸۲۲ امکان بررسی اصالت این فرآورده ها را برای مردم فراهم کرده که با توجه به تغییر رویه های مرسوم فناوری و استقبال مردم از کاربری آسان اپلیکیشن ها، این امکان را بستر اپلیکیشن پیاده سازی کرده است.
محمد منتظری مسوول پروژه اپلیکیشن تی‌تک درباره این اپلیکیشن توضیح داد: این برنامه اصالت تمامی فرآورده‌های سلامت محور و دارویی شامل فرآورده و کاتالوگ الکترونیکی دارو، تجهیزات پزشکی و دارویی، فرآورده های طبیعی گیاهی و سنتی، مکمل های غذایی و دارویی، محصولات آرایشی و بهداشتی، فرآورده های غذایی را بررسی می‌کند.
به گفته وی، این اپلیکیشن علاوه بر بررسی اصالت فرآورده های سلامت، امکان اطلاع از عوارض این فرآورده ها و ثبت گزارش درباره آنها را نیز فراهم می کند.
منتظری با بیان اینکه کمبود دارویی یکی از مهم ترین نظام های دارویی در بسیاری از کشورها است، تصریح کرد: این برنامه همچنین با دسترسی به اطلاعات توزیع و پخش دارو می تواند به یافتن داروهای مورد نظر در داروخانه ها کمک کند.
وی تاکید کرد: اطلاعات این اپلیکیشن مورد تایید سازمان غذا و دارو است.