کمپین های بازاریابی ویروسی؛ کمپین Why so serious
موبنا – این آژانس با استفاده از شعار “Why so serious” (که بر اساس دیالوگ گفته شده بازیگر نقش جوکر، هث لجر در فیلم است) کمپینی تسخیر کننده و تجربه ای تاثیرگذار را رقم زد. این کمپین ۱۵ ماه قبل از اکران فیلم آغاز و در نهایت ۱۱میلیون نفر در ۷۵ کشور در آن شرکت کردند. شرکت کنندگان به ۳ گروه داوطلبان کمپین هاروی دنت (نقش مکمل فیلم) و طرفداران جوکر (شخصیت منفی فیلم) و یا بت من (شخصیت قهرمان فیلم) تبدیل شدند.
به شرکت کنندگان صدها صفحات وب، ایمیل، کتابچه ها و بروشورهای چاپی و ویدیو نشان داده شد. آن ها سرنخ هایی را که منجر به یافتن مختصات جغرافیایی می شد، پیدا کردند. با شماره تلفن هایی که توسط هواپیما در آسمان نوشته شده بود، تماس گرفتند. حتی گوشی های تلفن همراهی را که درون کیک تولد پخته شده بود، یافتند. و بالاخره برای مزایده واقعی، و برای برنده شدن کالای منحصر به فرد یک کلکسیون گرد هم آمدند.
این ویدیوی ۴ دقیقه ای برای این مطالعه موردی نشان می دهد که چگونه آژانس ۴۲ Entertainment کمپین بازاریابی خود را تبدیل به بزرگترین کمپین بازاریابی وایرال جهان کرد:
– گیمیفیکیشن: کمپین Why so serious یک بازی همه جانبه بود. تسخیر کننده ای بزرگ که اهدافی را در دنیای واقعی به شرکت کنندگان وعده می داد. و در حالی به پایان رسید که بیش از طرفداران بتمن، توانست امتیاز به دست آورد.
– مطبوعات و رپورتاژ آگهی: این کمپین فوق العاده بصری بود و این یک مفهوم منحصر به فرد بود که منجر به پوشش گسترده مطبوعاتی شد. خود فرایند اجرای کمپین در کنار پوشش گشترده خبری موجب شد تعداد قابل توجهی در هفته اول اکران، فیلم را ببینند.
منبع: آکادمی فروش