بانک‌ و بیمه

بیمه سامان گواهینامه استاندارد مدیریت دریافت شکایت مشتری را دریافت نمود

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی بیمه سامان، استاندارد ISO 10002 به بررسی اثربخشی و کارآمدی فرآیند رسیدگی به شکایات مشتریان، عارضه یابی، علل وقوع و نهایتاً به اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه با ایجاد فرایند اثر بخش در حذف یا کاهش هر شکایتی در سازمان می‌پردازد. این استاندارد بعد از اخذ تاییدهای مورد نظر به سازمان‌ها تعلق می‌گیرد.
هدف اصلی این استاندارد افزایش رضایت مشتریان و کلیه طرف‌های ذینفع سازمان است، به طوری که هر یک از این گروه‌ها بتوانند در مواقع لزوم انتقاد، نارضایتی و شکایت‌های احتمالی خود را مطرح کرده و با دریافت پاسخ مناسب و قانع کننده موجبات رضایت ایشان جلب گردد.
علاوه بر این، استاندارد ISO 10002 به سازمان‌ها کمک می‌کند تا با بکارگیری روش‌های مختلف زمینه را برای دریافت و مدیریت شکایت‌های احتمالی مشتریان فراهم کنند، چرا که این استاندارد به دلیل برخورداری از رویکرد نظام مند به بررسی ابعاد اجرایی و فرآیندهای شکایت در سازمان‌ها می‌پردازد.
این گزارش می‌افزاید، بیمه سامان در سال‌های فعالیت خود، همواره ارائه خدمات با کیفیت را به عنوان خط مشی خلل ناپذیر ترسیم کرده و به منظور پیاده سازی این الگو کلیه بسترهای لازم را فراهم کرده است. با این حال شرکت بیمه سامان به عنوان سازمانی مشتری محور، دریافت انتقادات و شکایت‌های احتمالی همه ذینفعان خصوصاً بیمه گذاران را فرصتی مناسب برای بهبود محصولات و فرایندهای سازمان می‌داند که در نهایت تعالی سازمانی و تحقق اهداف کلان این شرکت را به همراه خواهد داشت.
لازم به ذکر است دریافت گواهینامه استاندارد ISO 10002 الزامات متعددی دارد که از آن جمله می‌توان به مشخص بودن مسئول فرآیند رسیدگی به شکایات مشتریان، تعیین دقیق کانال‌های ارسال و دریافت شکایات مشتریان، دسترسی آسان و اطلاع همه شاکیان به فرآیند رسیدگی به شکایات، جزئیات چگونگی اقدام و پیگیری در مورد شکایت، ترسیم دقیق فرآیند ارائه پاسخ و تائید اعلام وصول شکایت اشاره نمود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا