ارتباطات

۴ کشور برای صادرات محصولات ICT اولویت دارند

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از اتحادیه صادرکنندگان نرم افزار ایران، مهدی فقیهی با اشاره به برپایی پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بین المللی جیتکس اظهار داشت: در این نمایشگاه ، پاویون ایران متشکل از شرکت‌های دانش‌بنیان با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اتاق بازرگانی ایران، فدراسیون فاوای ایران و وزارت ارشاد برگزار می شود.
وی گفت: پیش تر فراخوانی برای دعوت از شرکت‌های دانش‌بنیان علاقمند به حضور در این نمایشگاه اعلام شده و شرکت های متعددی در حوزه های فناوری اطلاعات، ارتباطات و مخابرات اعلام آمادگی و برای حضور در نمایشگاه ثبت‌نام کردند.
فقیهی با اشاره به اینکه، جیتکس پل ارتباطی ایران با فعالان فاوای جهان است که از ۱۴۰ کشور جهان در قالب غرفه دار و بازدیدکننده در این نمایشگاه حضور خواهند داشت، خاطرنشان کرد: هدف اصلی حضور شرکت‌های ایرانی در این نمایشگاه، علاوه بر برقراری ارتباط با فعالان صنعت فاوای جهان، بازارسازی برای محصولات دانش بنیان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است و صرفا شناسایی فناوری های جدید و خرید تجهیزات خارجی هدف نهایی حضور در این نمایشگاه نیست.
وی گفت: همچنان که در چند سال گذشته نیز رویکرد معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای حمایت از حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه‌های خارجی از جمله جیتکس، فراهم کردن فرصت توسعه بازار و صادرات محصولات دانش بنیان بوده است.
دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به فراهم شدن فرصت تعامل و ارتباط بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در این نمایشگاه، افزود: برگزارکننده پاویون ایران در نمایشگاه جیتکس دوبی، وعده برگزاری ملاقات های تجاری در قالب تعاملات B۲B و برگزاری نشستی با حضور شرکت‌های ایرانی و علاقمندان به سرمایه‌گذاری در ایران را داده است.
فقیهی با بیان اینکه برای بازارسازی محصولات دانش بنیان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به ویژه در منطقه، دارای پتانسیل و مزیت صادراتی هستیم، گفت: با کشورهای عراق، افغانستان، عمان و ترکیه روابط خوبی برقرار است و براین اساس در جیتکس، تعاملات با کشورهای منطقه به ویژه کشورهای اعلام شده در اولویت قرار می گیرد.
دبیر ستاد توسعه ICT و فضای مجازی معاونت علمی تاکید کرد: در شرایط فعلی رسالت اصلی، حمایت دولت از حضور شرکت های ایرانی در تمامی نمایشگاه های خارجی از جمله جیتکس باید بر بازارسازی محصولات دانش بنیان متمرکز باشد که با توجه به افزایش نرخ ارز در کشور، مزیت‌های صادرات افزایش یافته و افزایش صادرات غیرنفتی نیز اثرات مثبت برای کشور خواهد داشت.
وی ادامه داد: اگر حضور، شناسایی و تحلیل بازار هدف در این نمایشگاه‌ها هدفمند باشد، نباید این فرآیندها در انتهای نمایشگاه پایان یابند؛ بلکه باید به صورت دائمی در قالب توسعه شرکت‌های مدیریت صادرات ادامه دار شوند و این شرکت ها به صورت دائمی برای شرکت‌های دانش‌بنیان، بازارسازی کنند.
سی و هشتمین نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات جیتکس از ۲۲ تا ۲۶ مهرماه درمرکز تجارت جهانی دوبی امارات در موضوعات کامپیوتر و آخرین دستاوردهای فناوری حوزه‌های اینترنت اشیاٍ، ساخت و ساز هوشمند، شهر هوشمند، هوش مصنوعی، حمل و نقل هوشمند، دفترکار هوشمند، هواپیماهای بدون سرنشین، سخت‌افزار، نرم‌افزار، نرم‌افزار تلفن همراه، بازی‌های رایانه‌ای، لپ‌تاپ و تبلت، گوشی تلفن همراه، زیر ساخت و شبکه‌های ارتباطی برگزار می‌شود.
بنابر اعلام قبلی، با حمایت سازمان توسعه تجارت حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد هزینه اجاره غرفه در پاویون جمهوری اسلامی به صورت یارانه تا سقف ۲۰ میلیون تومان پرداخت می شود و علاقمندان برای حضور در پاویون ایران در جیتکس ۲۰۱۸ می‌توانند با مراجعه به سایت نمایشگاه اطلاعات بیشتری کسب کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا