عامل اصلی گرانی خودرو

موبنا؛ حمید طلیمی – سعید موتمنی در گفت و گو با «روزنامه امروز» با بیان این مطلب افزود: نوسان نرخ ارز بطور مستقیم در بازارخودرو نقش دارد ، لذا تا زمانی که این بازار در کشور توسط دولت تعیین تکلیف نشود ، بازار خودرو همچنان در آشفتگی بسر خواهد برد.
وی اظهارداشت: طی روزهای گذشته به دلیل نزول نرخ ارز شاهد کاهش پلکانی قیمت خودروهای داخلی و خارجی در بازار بودیم اما با افزایش قیمت ارزهای عمده مجددا این روند متوقف شد.
وی تصریح کرد: بازار راکد خودرو از اول هفته جاری تاکنون با تغییر چندانی همراه نبوده و تنها قیمت بیشتر خودروهای داخلی در بین ۵۰۰ تا یک میلیون تومان افت قیمت دارد.
رئیس اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاهها و فروشندگان خودرو تهران در ادامه افزود: اگر روند کاهش نرخ ارز ۱۰ روزدیگر ادامه پیدا می کرد ، قیمت خودروهای داخلی وخارجی قطعا ارزانتر از قبل می شد.
وی تاکید کرد: با کاهش نرخ ارز خریداران عمده خودروهمگی فروشنده شده و اقدام به عرضه محصولات خود در بازار کردند.
نقش خودروسازان در افزایش قیمت ها
موتمنی در ادامه به نقش شرکت های خودروساز در افزایش قیمت ها اشاره کرد و گفت: خودروسازان با کاهش عرضه خودرو مدیریت بازار و قیمت ها را در دست گرفته اند.
وی معتقد است: خودروسازان می توانند با عرضه یک ماه از محصولات خود، قیمت خودرو ها را تا ۵۰ درصد کاهش
دهند.
انتقاد از طرح پیش فروش خودرو
وی در ادامه به موضوع پیش فروش شرکت های خودروساز اشاره کرد و گفت: علی رغم اجرای طرح های پیش فروش ، قیمت ها در بازار کاهش چندانی نداشت. به گفته وی طرح پیش فروش خودرو و تحویل آنها در بلندمدت عملا تاثیر مثبتی در بازار نخواهد داشت.
موتمنی در ادامه از شرکت های داخلی خواست تا به تعهدات خویش عمل نمایند. وی گفت: انتظار داریم خوروسازان ابتدا به تعهدات قبلی خویش عمل کرده ، سپس محصولات خود را پیش فروش کنند.
انتقاد از بازار انحصاری خودرو
رییس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو در ادامه با انتقاد از انحصاردر کشور گفت: متاسفانه سالهاست که بازار خودرو بصورت انحصاری در اختیار چند شرکت داخلی است. وی می گوید: بخشی از آشفتگی بازار فعلی نیز نتیجه ایجاد انحصار در این بازار است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا