سهم گوشیهای چینی از بازار موبایل افزایش یافت
موبنا – طی این مدت ۳۸۹ میلیون واحد گوشی در سراسر جهان عرضه شده است و اگر چه سامسونگ هنوز کنترل این بازار را در اختیار دارد، اما رقبای چینی آن مانند هواوی و شیوآمی به سرعت در حال نزدیک شدن به سامسونگ هستند.
بر همین اساس سامسونگ با عرضه بیش از ۷۳ میلیون گوشی ۱۸.۹ درصد از این بازار را در اختیار داشته است. این در حالی است که سهم آن از بازار گوشی های هوشمند در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷ برابر با ۲۲.۳ درصد بوده است.
هواوی با افزایش سهم ۹.۵ درصدی خود به ۱۳.۴ درصد در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ عرضه گوشی های خود را از ۳۶ به ۵۲ میلیون واحد افزایش داده است.
رتبه سوم متعلق به اپل است که مانند پارسال کماکان ۱۱.۸ درصد از این بازار را با عرضه بیش از ۴۵ میلیون واحد گوشی در اختیار دارد. سهم شیائومی هم از ۷ به ۸.۵ درصد افزایش یافته و این شرکت توانسته طی این مدت ۳۳ میلیون واحد گوشی روانه بازار کند.
در نهایت رتبه پنجم هم متعلق به اوپو از چین است که سهم خود را از ۷.۷ به ۷.۹ درصد افزایش داده و بیش از ۳۰ میلیون واحد گوشی عرضه کرده است.
کارشناسان معتقدند سامسونگ با توجه به کاهش استقبال از برخی گوشی های سری گالکسی خود از یک سو و ناکامی در عرضه یک گوشی پرچمدار محبوب از سوی دیگر، از رقبای چینی که گوشی های قدرتمندی با قیمت های پایین تر عرضه می کنند عقب مانده است.
منبع: مهر