تمام 26 شهر استان اردبیل تحت پوشش نسل سوم و چهارم تلفن همراه قرار دارند

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل، بهروز رزمی، مدیرکل ICT استان اردبیل، به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران با حضور در استودیوی خبر شبکه استان سبلان ضمن تشریح آخرین وضعیت ارتباطی استان، گفت: توسعه فاوا در استان اردبیل رشد چشمگیری داشته است.

بهروز رزمی در این برنامه با بیان این مطلب که در سال های اخیر، تلاش های زیادی در زمینه توسعه زیرساخت های ارتباطی صورت گرفته است، افزود: با توجه ویژه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان اردبیل امروز تمام 26 شهر استان از پوشش نسل سوم و چهارم تلفن همراه بهره مند شده اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در صددرصد مناطق استان امکان استفاده از تلفن ثابت میسر است.

رزمی در این مصاحبه با اشاره به این مطلب که علاوه بر مناطق شهری، یکی از وظایف این اداره کل توجه به توسعه ارتباطی مناطق روستایی است، گفت: از 1600 روستای دارای سکنه استان، 830 روستا دارای اینترنت پرسرعت روستایی است که تا این تعداد تا پایان خردادماه 98 به رقم 1360 روستا می شود.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل با اشاره به اینکه عملکرد استان در کشور در حوزه روستایی قابل توجه بوده است، گفت: استان اردبیل در توسعه شبکه ارتباطی روستایی جایگاه سوم در کشور را دارد.

بهروز رزمی در صحبت های خود در خصوص پروژه های قابل افتتاح این مجموعه در استان نیز گفت : در دو سال گذشته پروژه های ارتباطی به ارزش 370 میلیارد تومان در استان به بهره برداری رسیده است و پروژه هایی به ارزش 90 میلیارد تومان نیز آماده بهره برداری است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا