استان قزوین از مهم‌ترین شهرهای فرهنگی و توریستی کشور است

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین، یوسف رضایی نیک مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در جلسه کارگروه اشتغال استان اظهار کرد: قزوین یکی از مهم‌ترین شهرهای فرهنگی، توریستی و تاریخی است که باید به گردشگران معرفی شود تا بیشتر با ظرفیت‌های این شهر آشنا شوند.

رضایی نیک اظهار کرد: احیای سنت‌ها و آیین‌های بومی و محلی روستاها و برجسته کردن فرهنگ جوامع روستایی موجب می‌شود گردشگران باهدف آشنایی با این آیین‌ها و فرهنگ‌ها، مناطق روستایی را به‌عنوان مقصد گردشگری انتخاب کنند. مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، برگزاری رویداد استارتاپ روستایی را از عوامل جذب گردشگر در استان دانست و تأکید کرد: در اقتصاد دانش‌محور، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها موتور محرک هستند و برای اینکه بتوانیم توسعه روستاها را محقق سازیم می‌بایست به سمت حمایت از استارتاپ‌های روستایی حرکت کنیم.

رضایی نیک در ادامه با اشاره به‌ضرورت اتصال فناوری اطلاعات و ارتباطات و استارتاپ‌ها در جشنواره‌های روستایی، افزود: هدف ایجاد اشتغال پایدار و پویا در جوامع روستایی، کسب درآمد بیشتر از ظرفیت‌های موجود است که توسعه صنعت گردشگری و تقویت اقتصاد در روستاها را به دنبال دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا