82 درصد از روستاهای استان اصفهان به اینترنت، تلفن ثابت و تلفن همراه مجهز شدند

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان، جعفر مطلب زاده مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان اصفهان در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه بیان کرد: اکنون بالغ بر 82 درصد از روستاهای این استان از اینترنت، تلفن ثابت و تلفن همراه بهره مند هستند و این میزان تا پایان سال آینده به 95 درصد خواهد رسید.

وی با اعلام این مطلب که از اسفندماه سال 95، ظرفیت پهنای باند ورودی استان از Gb/s216 به Gb/s 2642 ارتقا پیدا کرده است، تصریح کرد: در حال حاضر 1359 روستای این استان از طریق شرکت مخابرات دارای اینترنت ADSL بوده و ضریب نفوذ همراه­ اول را 84 درصد و ایرانسل را 58 درصد دانست.

مطلب زاده افزود: 830 روستای استان از محل طرح uso دارای تلفن ثابت و اینترنت هستند که 770 روستا در فاز اول و 60 روستا در فاز دوم انجام شده است.

مدیرکل ICT استان در خصوص شاخص IDI استان گفت: شاخص توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان اصفهان رتبه 5 کشوری را دارد و شاخص IDI اصفهان 7.53 می باشد.

وی با بیان این­که در حال حاضر همه شهرهای استان دارای تکنولوژی 3G و 4Gتلفن همراه هستند افزود: 45 درصد از روستاهای استان (683 روستا) از طریق WLL و نزدیک به 90 درصد روستاها (1361 روستا) از طریق زوج سیم دارای تلفن خانگی هستند.

مطلب زاده، ارائه خدمات پستی در 450 واحد پستی شهری و 330 دفتر ICT روستایی و نصب 62 دستگاه خودپرداز فعال متصل به شبکه شتاب در روستاها از محل طرح uso را از دستاوردهای حوزه ICT استان در چهل ساله انقلاب اسلامی عنوان کرد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا