فید

بازار از مرز40 میلیون نصب فعال گذشت

مجله آنلاین موبنا – «بازار» فروردین سال 90 به طور رسمی کار خود را به عنوان میزبان برنامه‌ها و بازی‌های موبایلی آغاز کرد و طی سه ماه اول فعالیت، به 100هزار کاربر دست یافت. بازار اکنون روزانه – به صورت میانگین-6 میلیون بار بازدید می‌شود و میزبان بیش از 164هزار برنامه و بازی است.
طی فعالیت هشت ساله بازار بیش از 5 میلیارد و دویست میلیون بار، برنامه از بازار دانلود یا به‌روزرسانی شده است. چهل میلیونی شدن نصب بازار نوید رشد روزافزون فرصت‌ها برای توسعه‌دهندگان و در نگاهی کلان‌تر، صنعت برنامه‌سازی و بازی‌سازی موبایل در ایران را می‌دهد.

**بازار چگونه رشد کرد؟
به گزارش ایرنا، امین امیرشریفی مدیرعامل کافه‌بازار درباره دلایل رشد بازار و استقبال کاربران از این محصول ایرانی می‌گوید: در اوایل سال 90 بیشتر برنامه‌ها و بازی‌های عرضه‌شده در بازار رایگان بودند اما به تدریج و با فراهم شدن امکان فروش و استقبال کاربران، توسعه‌دهندگان استقبال بیشتری به این صنعت نوپا نشان دادند و در گسترش آن نقش جدی‌تری ایفا کردند.
گام بعدی فراهم‌شدن امکان فروش درون‌برنامه‌ای بود که شرایط رشد شتابان‌تری را برای صنعت برنامه‌ها و بازی‌های موبایلی فراهم کرد.
کافه‌بازار در هشت سال گذشته، هفت نسخه بازار و در مجموع 119 به‌روزسانی را منتشر کرده است.
علی وحدانی، مدیر تیم محصول بازار نیز می گوید: «با رشد سریع تعداد برنامه‌ها و بازی‌های منتشرشده در هر سال، تیم فنی پیوسته گام‌های تازه‌ای برای تسهیل استفاده کاربران از این محصول را برداشته است- از جمله بهبود سرویس جست‌وجو و ارائه‌ پیشنهادهای شخصی‌سازی‌شده. هم اکنون تیم بیش از 50 نفر روی نگهداریَ بهبود و توسعه محصول بازار کار می کنند که از زیرساخت فنی گروه توسعه فناوری اطلاعات هزاردستان بهره می‌برند.
اما رشد و توسعه بازار و استقبال کاربران ایرانی از این محصول نتیجه فعالیت رکن اصلی صنعت برنامه‌ها و بازی‌های موبایلی یعنی «توسعه‌دهندگان» بوده است.
محمدرضا تشکری، مدیر تیم برنامه‌های بازار، در خصوص نقش بازار در برقراری رابطه میان توسعه‌دهندگان و کاربران می‌گوید: سعی ما در بازار این بوده که یک بازار پرکاربر برای توسعه‌دهندگان به وجود بیاوریم تا مشکل زنجیره عرضه برنامه‌ها را تا حد بسیار خوبی برطرف کنیم و پلی میان توسعه‌دهندگان و کاربران بسازیم. وضعیت فعلی بازار حاصل همکاری مشترک بیش از 20 هزار توسعه‌دهنده برای تولید محتوای با کیفیت از یک سو و بازار برای سامان‌دهی و در معرض دید قرار دادن محتواهای با کیفیت‌تر به کاربر به منظور جلب اعتماد وی و ایجاد یک تجربه کاربری قابل قبول از سوی دیگر است.
سال‌ 97 نیز ابزارهای تازه ای از جمله امکان تبلیغات در جستجوی بازار و همچنین سرویس ویدیو به بازار افزوده شد. تا پایان سال گذشته بیش از 4,5 میلیون نفر در بازار محتوای ویدیویی را تماشا کردند و به طور میانگین روزانه 1,73 میلیون دقیقه محتوای ویدیویی در کافه‌بازار برای کاربران نمایش داده شد.
چهل میلیونی شدن نصب فعال بازار بیش از اینکه موفقیتی برای هشت سال فعالیت مستمر مجموعه کافه‌بازار باشد، خبری مسرت‌بخش برای صنعت برنامه‌ها و بازی‌های موبایلی ایران به شمار می‌رود.

 منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا