عزم جدی پژوهشگاه فضایی برای توسعه دولت الکترونیکی

عزم جدی پژوهشگاه فضایی برای توسعه دولت الکترونیکی

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران در جلسه ارزیابی جایزه دولت الکترونیکی در شاخص تعهد سازمانی به عزم جدی این پژوهشگاه برای توسعه دولت الکترونیکی تاکید کرد.

مجله آنلاین موبنا – به گزارش موبنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حسین صمیمی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در جهت توسعه فناوری‌های فضایی و اشاعه کاربرد این دستاوردها برای رفع نیازهای وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مختلف، گفت: ما نیازمند فناوری اطلاعات و قابلیت‌های آن برای تسهیل در کارها و بالا بردن کیفیت آن هستیم تا بتوانیم به کارفرمایان و مشتریان این فناوری‌ها، خدمات بهتری را ارائه داده و به نحو مطلوب‌تری نیازهای آنان را برآورده سازیم.
رییس پژوهشگاه فضایی ایران برخی از اقدامات صورت گرفته در جهت توسعه فناوری اطلاعات در این پژوهشگاه را برشمرد و تصریح کرد: تشکیل کارگروه توسعه دولت الکترونیکی، تهیه و تدوین و ابلاغ سند توسعه دولت الکترونیکی، بارگذاری چند خدمت تعریف شده در سایت پژوهشگاه به‌ویژه خدمات مرکز آزمون و یکپارچگی پژوهشگاه و آزمایشگاه‌های آن، بخشی از این اقدامات است.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به دو ماموریت اصلی پژوهشگاه فضایی ایران شامل طراحی و ساخت ماهواره‌های سنجشی و مخابراتی و نیز توسعه خدمات فضاپایه، گفت: این پژوهشگاه با طیف وسیعی از کارفرمایان و مشتریان از جمله وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان فضایی ایران، سازمان برنامه و بودجه، وزارت‌خانه‌های نیرو، جهاد کشاورزی، سازمان هواشناسی و سازمان حفاظت محیط زیست روبرو است.
صمیمی اظهار داشت: هدف ما رضایتمندی کارفرماها و مشتریانمان است و این مهم نیازمند ایجاد فرآیندهای لازم و ارزیابی مستمر این فعالیت‌ها و فرآیندها است که به همین منظور لازم است داشبوردهای مدیریتی مربوط فراهم باشد و در این جهت توسعه خدمات الکترونیکی نقش موثری دارد.
وی به خدمات مرکز آزمون و یکپارچگی پژوهشگاه فضایی ایران اشاره کرد و افزود: آزمایشگاه‌های مجهز در زمینه تست سامانه‌های فضایی مورد نیاز مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی است که در خصوص این سامانه‌ها فعالیت می‌کنند و برای تسهیل در کار این مشتریان می‌توان مواردی از درخواست‌های آنها و پیگیری امور را به صورت الکترونیکی انجام داد.
صمیمی یادآور شد: پژوهشگاه فضایی ایران عزم جدی برای توسعه دولت الکترونیک در مجموعه دارد و حضور داوطلبانه در این ارزیابی هم نشانگر جدیت ما در این موضوع است.