احداث 32 کیلومتر فیبرنوری در منطقه دشتستان
مدیرکل ارتباطات بوشهر از اجرای مصوبات سفر وزیر ارتباطات خبر داد؛

احداث 32 کیلومتر فیبرنوری در منطقه دشتستان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر از اجرایی شدن یکی از مصوبات سفر وزیر ارتباطات به این استان در مورد احداث فیبرنوری در منطقه پشت کوه دشتستان خبر داد و گفت: احداث 32 کیلومتر فیبرنوری در این منطقه که دارای مسیر دشواری است به پایان رسیده و اپراتورهای ارتباطی می توانند به هر میزان که بخواهند نسبت به توسعه ارتباطات در این منطقه اقدام کنند.

مجله آنلاین موبنا – به گزارش موبنا، علی سملیان مدیرکل ارتباطات و فناوری استان بوشهر با اشاره به اجرایی شدن یکی از مصوبات سفر وزیر ارتباطات به استان بوشهر گفت: در منطقه خوش آب و هوای دشتستان آرزوی دیرینه مردم بود که بتوانند به شبکه اینترنت پهن باند متصل شوند که بدلیل عدم پوشش نسل سوم و چهارم تلفن همراه و همچنین امکانات محدود رادیویی این امکان مهیا نبود. ضمن اینکه اپراتور اول که از طریق سرویس ماهواره ای سرویس نسل سوم تلفن همراه را ارایه می داد، کیفیت فیبرنوری را نداشت.
وی با اعلام احداث 32 کیلومتر فیبرنوری در منطقه پشت کوه دشتستان، افزود: 32 کیلومتر فیبرنوری حدفاصل شهرستان «اهرم» به «کلمه» احداث شد که در واقع زیرساخت توسعه ارتباطات این منطقه با جمعیت 15 هزار نفر به شمار می رود و اینک اپراتورها می توانند به میزان لازم نسبت به سرمایه گذاری و نصب دکل های BTS اقدام کنند.
سملیان با بیان اینکه پروژه احداث فیبرنوری اهرم به کلمه با سرمایه گذاری 10 میلیارد تومانی شرکت مخابرات منطقه بوشهر انجام شده، اظهار کرد: همچنین از دیگر مصوبات سفر وزیر ارتباطات به استان بوشهر احداث چهار سایت برای پوشش هشت روستای گردشگری این استان به شمار می رود که مراحل نهایی راه اندازی را طی می کند.
مدیرکل ارتباطات استان بوشهر همچنین از رفع مشکل تلفن ثابت در شهر عسلویه با اجرای پروژه FTTH (فیبر خانگی) به طول هفت کیلومتر خبر داد و تصریح کرد: یکی دیگر از مصوبات سفر وزیر ارتباطات به استان بوشهر رفع اختلالات فرکانسی در عسلویه بود که با برنامه ریزی سازمان تنظیم مقررات، مشکل حل شد.
وی ادامه داد: در واقع با هماهنگی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس، اکنون هیچ مشکلی در زمینه تردد و تملک اراضی برای توسعه شبکه ارتباطی در منطقه پارس جنوبی وجود ندارد و ایرانسل در حال زدن سایت در این منطقه است.
سملیان با اشاره به احداث پروژه فیبرخانگی به طول 12 کیلومتر در شهرستان جم و به طول 4.5 کیلومتر در شهرستان کنگان، خاطرنشان کرد: برای رفع مشکل پوشش جاده ای با برنامه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و اپراتورها سیگنال ها در مسیر عسلویه تا سیراف تقویت شد تا بدون نیاز به نصب سایت جدید و تنها با بهینه سازی، پوشش جاده ای به شرایط ایده آل درآید بطوریکه در تست جاده ای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، پوشش جاده ای مذکور صددرصدی شود.
این مقام مسوول توضیحاتش را اینطور تکمیل کرد: اما حدفاصل شهرستان های سیراف تا کنگان کار اجرایی احداث یک سایت ارتباطی توسط اپراتور ایرانسل در حال انجام است تا خلا 150 متری این مسیر نیز رفع شود.
وی با اشاره به برقراری رومینگ میان همراه اول و ایرانسل در استان بوشهر افزود: هم اکنون 89 درصد جاده های استان، تحت پوشش سرویس صوت تلفن همراه قرار دارد و 72 درصد روستاهای این استان نیز دارای خدمت مکالمه تلفن همراه هستند.
مدیرکل ارتباطات استان بوشهر با اعلام اینکه نزدیک به یک و نیم میلیون سیمکارت در این استان عرضه شده است، گفت: هم اکنون استان بوشهر 806 هزار مشترک فعال اینترنت همراه دارد و 152 هزار پورت اینترنت ثابت شرکت مخابرات و دیگر شرکت های FCP در این استان دایر است.
سملیان با اشاره به رتبه نهم استان بوشهر از نظر شاخص IDI در میان سایر استان های کشور تصریح کرد: غیر از فیبرنوری شرکت مخابرات، طول فیبرنوری زیرساخت به دو هزار کیلومتر در استان بوشهر می رسد.
وی همچنین در مورد وضعیت سرویس های ارتباطی استان بوشهر در ایام تعطیلات نوروز افزود: به دلیل شرایط جوی موجود در کشور و استان خوزستان، مطابق آمار اعلامی سازمان میراث فرهنگی نزدیک به 11 میلیون سفر به این استان انجام شد تا از نظر حجم مسافران نوروزی، استان بوشهر رتبه دوم کشور را دارا باشد که با برنامه ریزی قبلی و استقرار BTS های سیار در مراکز تجمعی همچون شهرهای مسافرخیزی چون گناوه و دیلم، از هرگونه اختلال در ارتباطات جلوگیری کنیم.
این مقام مسوول یکی دیگر از اقدامات کمیته نوروزی را تجهیز پارک های بوشهر به چتر رایگان وای فای دانست و گفت: در راستای ایجاد شهر هوشند، از طریق یکی از FCPها سرویس چتر رایگان وای فای در تمامی پارک های شهر بوشهر ارایه شد که هم اکنون نیز در جریان است و کاربران می توانند به صورت محدود اما رایگان به اینترنت متصل شوند.
مدیرکل ارتباطات استان بوشهر همچنین با اشاره به امضای دو تفاهمنامه در سفر وزیر ارتباطات به این استان پیرامون رشد و توسعه استارت آپ ها توضیح داد: با حمایت وزارت ارتباطات چند استارت آپ مستقر در پارک علم و فناوری استان بوشهر توانستند در مدت کوتاهی از طریق سرمایه گذاری های انجام شده مراحل رشد و توسعه خود را طی کنند تا به مرحله بلوغ و تثبیت برسند.
این مقام مسوول رشد و توسعه استارت آپ های استان بوشهر را بی نظیر دانست و ادامه داد: استارت آپ های کارباما، پوشاپ، تخفیفات، ویزیطب و خرمانو توانستند طی چند ماه گذشته ضمن پیدا کردن سرمایه گذار، مرحله به مرحله به رشد و توسعه صعودی خود ادامه دهند که به عنوان مثال ویزیطب در این مدت توانست دفاتر خود را در هفت استان کشور راه اندازی کند.