ریزیش بیت‌کوین به کانال ۳۹ هزار دلاری

ریزیش بیت‌کوین به کانال ۳۹ هزار دلاری

بررسی بازار رمزارزها در هفته‌ای که گذشت نشان‌دهنده کاهش قیمت ارزهای دیجیتال است، به طوری که تمام ۱۰ رمز ارز صدرنشین این بازار با کاهش قیمت مواجه شدند. بیت‌کوین پس چند هفته نوسان قیمت، امروز با عقب‌نشینی از کانال ۴۰ هزار دلار، به قیمت ۳۹ هزار و ۸۴۷ دلار معامله شد.

به‌روزترین‌ها– نوسانات بازار رمزارزها همچنان ادامه دارد. برخی روزها بازار سراسر سبز است و در روزهای دیگر، روند معاملاتی تمام رمزارزها قرمز می‌شوند. در روز آغازین هفته جاری، تمام ارزهای صدرنشین بازار رمزارزها با افت قیمت روبه‌رو شدند.

بر اساس رصد بازار رمز ارزها (coinmarketcap.com) در ساعت ۱۴ امروز، نرخ بیت‌کوین با کاهش ۵.۶۴ درصدی نسبت به هفته گذشته و ۲.۲۰ درصدی نسبت به روز گذشته به قیمت ۳۹ هزار و ۸۴۷ دلار در بازار معامله شد. بیت‌کوین که هفته های گذشته به ۳۴ هزار دلار نیز رسیده بود، روند صعودی خود را تا ۴۴ هزار دلار پیش برد، اما این صعود پایدار نبود به طوری که امروز دوباره به کانال قیمتی ۳۹ هزار دلار بازگشته است.  

کاهش ۵ درصدی نرخ اتریوم در یک هفته

علاوه بر بیت‌کوین، رمز ارز اتریوم نیز با کاهش قیمت ۵ درصدی در یک هفته، به قیمت ۲ هزار و ۷۷۲ دلار رسید.  

در این بازار، اکنون ۱۷ هزار و ۶۴۲ رمرارز در حال مبادله هستند که نسبت به هفته گذشته بیش از ۱۵۰ رمزارز به آن افزوده شده است.

کاهش قیمت بیت کوین در هفته‌های اخیر باعث شده (دامیننس/ Dominance  تسلط بر بازار) به ۴۱.۷ درصد برسد. سهم اتریوم در این بازار نیز امروز به ۱۸.۴ درصد رسید. هر ۲ رمزارز نسبت به هفته قبل خود با افزایش درصد تسلط بر بازار (Dominance) رمزارزها رو به رو شدند.

روند  کاهشی قیمت ارزهای دیجیتال باعث شد ارزش این بازار اکنون به یک هزار و ۸۱۶ میلیارد دلار برسد.

بر اساس آخرین آمار، ارزش بازار بیت‌کوین (Bitcoin) امروز به ۷۵۸ میلیارد و ۱۲۹ میلیون دلار و ارزش بازار اتریوم نیز به ۳۳۳ میلیارد و ۴۱۷ دلار رسیده است.

 در بازار امروز، تتر (Tether) یک دلار، یو اس دی کوین (USD Coin) یک دلار، بی. ان. بی (BNB) ۴۰۰ دلار، سولانا (Solana)  ۹۰ دلار و ۳۵ سنت، کاردانو (Cardano) ۹۹ سنت، ریپل (XRP) ۷۸ سنت، ترا (Terra) ۵۱ دلار و ۳۷ سنت و آوالانچ (AVAX) با قیمت ۸۴ دلار و ۴۶ سنت معامله شد.

 منبع: ایرنا