مشتریان در خرید نفت ایران تردید ندارند

مشتریان در خرید نفت ایران تردید ندارند

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه ما باید به سقف قبلی صادرات نفت برگردیم و در این راستا تحت هیچ محدودیتی از سهمیه‌بندی اوپک‌پلاس قرار نمی‌گیریم، گفت: ما باید بتوانیم نفت را صادر و ارز را به کشور بازگردانیم، البته به حوزه صادرات بنزین نیز باید جدی‌تر ورود کنیم.

به‌روزترین‌ها– رمضانعلی سنگدوینی، با اشاره به سیگنال نفت ایران به بازار جهان اظهار داشت: ما کشور نفتی و گازی هستیم اگرچه تاکنون اجازه ندادند نفت را بفروشیم، اما در داخل توانسته‌ایم نفت را تبدیل به فراروده و مشتقات آن کنیم و ضرر نکردیم. هر چند می‌توانستیم بیش از این استفاده کنیم و پالایشگاه‌ها و پتروپالایشگاه‌ها را افزایش دهیم، اما تاکنون در حوزه پتروپالایشگاه ضعیف کردیم.

وی با بیان اینکه مطمئنا توافق در مذاکرات تاثیرگذار بوده و راهگشای ورود نفت ما به بازار خواهد بود، افزود: ما به عنوان کشور قدرتمند نفتی می‌توانیم مشتریان خودمان را داشته باشیم و نفت‌مان را بفروشیم، هرچند باید از خام‌فروشی جلوگیری کنیم، چراکه هرچه ظرفیت تولید را افزایش دهیم و در عین حال نفت را کمتر به صورت خام بفروشیم، برنده‌ایم. 

این عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه ما باید به سقف قبلی صادرات نفت برگردیم و در این راستا تحت هیچ محدودیتی از سهمیه‌بندی اوپک‌پلاس قرار نمی‌گیریم، تصریح کرد: ما باید بتوانیم نفت را صادر و ارز را به کشور بازگردانیم، البته به حوزه صادرات بنزین نیز باید جدی‌تر ورود کنیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر اوضاع بازار به گونه‌ای است که به نفت ایران نیاز دارند؛ ژاپن، کره، کشورهای افریقایی و امریکایی حتی کشورهای اطراف و چین به نفت ما نیاز دارند و به محض لغو تحریم وارد مذاکره خواهند شد.

سنگدوینی خاطرنشان کرد: علاوه بر صادرات نفت صدور خدمات فنی و مهندسی نیز کشور را در برابر تحریم بیمه می‌کند، این موضوع را هم باید مدنظر داشته باشیم که باید بتوانیم کشورهایی که می‌توانند در نفت ما سرمایه‌گذاری کنند را وارد کنیم تا سریع‌تر هم برداشت صیانتی از میدان مشترک نفتی و گازی داشته باشیم و هم پروژه‌های پالایشی و پتروپالایشی را برای جلوگیری از خام‌فروشی پیش ببریم.

 منبع: ایلنا