خودروسازها امسال زیرساخت اجرای استانداردهای ۸۵ گانه را فراهم کنند

به‌روزترین‌ها– به گزارش «به‌روزترین‌ها» به نقل از خبرگزاری ایرنا، انوشه رحمانی در حاشیه بازدید از اداره استاندارد گنبدکاووس به خبرنگاران اظهار داشت: پیش از این ۹ مورد از مجموع استاندارد ۸۵ گانه ساخت خودرو به سبب نبود پتانسیل اجرایی در خودروسازها تعلیق شده بود اما اواخر سال گذشته این استانداردها رفع تعلیق گردید.

وی افزود: خودروسازها مکلف به ایجاد زیرساخت‌های لازم و رعایت کامل همه ۸۵ استاندارد این صنعت هستند و سازمان استاندارد بر رعایت کامل استانداردها نظارت خواهد کرد تا خودروی باکیفیت در اختیار مردم قرار گیرد.

رحمانی، به شعار نوروزی امسال رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: سازمان ملی استاندارد برای تحقق این شعار از تولید کالاهای باکیفیت حمایت خواهد کرد زیرا تولید بیشتر سبب افزایش صادرات و ایجاد اشتغال خواهد شد.

رییس مرکز ملی تایید صلاحیت سازمان استاندارد ادامه داد: برای توسعه دانش بنیان نیز این سازمان تنها مرجع صدور گواهی کیفیت کالاهای دانش بنیان است و به شرکت‌های این حوزه در کسب مجوز و گواهی کیفیت کالاها برای فروش بهتر آن در بازاهای داخلی و خارجی کمک خواهد کرد.

وی از اجرای طرح عیدانه سازمان ملی استاندارد درخصوص کیفی سازی ارائه خدمات به مسافران نوروزی خبر داد و گفت: در این طرح که برای نخستین بار اجرا می‌شود و تمام ادارات کل استاندارد استان ها بر کیفیت ارائه خدمات در زائرسراها، هتل‌ها، مراکز عرضه، رستوران‌ها و تمامی خدماتی که مسافران دریافت می‌کنند نظارت خواهند کرد.

رحمانی افزود: سازمان ملی استاندارد طبق ماده ۱۷ قانون توسعه و تقویت نظام استاندارد که قانونی فراگیر و فرابخش است، می‌تواند به هر آنچه که با سلامت و بهداشت و ایمنی مردم سر و کار دارد ورود کند.

به گفته وی، نظارت بر مباحث خدمات پس از فروش از جمله در خودرو و لوازم خانگی با هدف احقاق حقوق مردم امسال در دستور کار سازمان استاندارد قرار دارد.

رحمانی از همکاری ۲ هزار و ۵۰۰ آزمایشگاه در کشور با سازمان ملی استاندارد خبر داد و گفت: از این تعداد آزمایشگاه ۲۸ مورد آن در گلستان قرار دارد که با توجه به فعالیت ۴۶۰ واحد تولیدی این استان، تعداد آن بسیار اندک است.

 منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا