رشد چشم‌گیر بورس در دومین روز اردیبهشت

به‌روزترین‌ها، راضیه بادپران عباس‌آبادی| بورس طی روزهای اخیر رشد پرقدرتی را شاهد بود و امروز نیز شاهد افزایش ۲۷۱۴۶ واحدی شاخص کل بودیم. شاخص هم وزن نیز به مانند شاخص کل صعودی بود و رشد ۸۴۴۵ واحدی را به ثبت رساند. شرایط در بازار طلا و ارز چندان مساعد نیست و سرمایه‌گذاران این دو بازار طی روزهای گذشته شاهد افت ارزش دارایی خود بودند. دلار امروز به ۶۴۱۵۰ تومان و طلا به ۳ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان رسید.

در بین صنایع مختلف بازار، صنعت فلزات اساسی و شیمیایی نسبت به سایر صنایع وضعیت مطلوب‌تری داشتند و اکثر نمادهای مهم این دو صنعت در محدوده‌های مثبت معامله شدند.

شرکت باما یکی از نمادهایی بود که حجم معاملات بسیار زیادی را تجربه کرد. کاما در حال حاضر درگیر مقاومت ۳۸۰ تومانی است. اگر طی روزهای آینده کاما بتواند بالاتر از این ناحیه خود را تثبیت کند می‌توانیم انتظار رشد تا ترازهای ۵۰۰ و ۶۰۰ تومان نیز داشته باشیم. حمایت کلیدی این نماد نیز تراز ۳۲۰ تومانی است.

شخارک: حجم مشکوک

پتروشیمی خارک بعد از مدت‌ها امروز شاهد حجم مشکوک بالایی بود. این حجم معاملات بعد از شکست مقاومت ۵۲۰۰ تومانی اتفاق افتاد که می‌تواند نشانه قوی برای حرکت نماد به سمت اهداف بالاتر باشد. حمایت کلیدی شخارک نیز تراز ۴۹۰۰ تومانی است.

اخبار اثرگذار بر بازار

رئیس مجلس به دلیل اثر منفی چهار بند بودجه سال جاری بر بورس و مربوط به تعیین سقف معافیت مالیاتی، دستور ارجاع و اصلاح بندها داد.

گمرک، بخشنامه هیات وزیران درباره تعیین عوارض صادراتی ۰.۵ تا ۸۰.۵ درصدی ۲۳۸ ماده خام و نیمه خام در سال جاری را ابلاغ کرد‌. عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اعلام تبعات تعیین سقف معافیت مالیاتی اشخاص حقوقی و حقیقی‌ها در صندوق‌ها بر بورس از لزوم مذاکره با نمایندگان برای عدم تحقق این بند خبر داد.

درآمد‌های مالیاتی سال گذشته دولت با رشد ۷۱ درصدی به بیش از ۸۰۵.۹ هزار میلیارد تومان رسید که ۶۰ درصد مربوط به مالیات‌های مستقیم بود. معاون سازمان اداری و استخدامی، گفت: تغییر ساعات کاری ادارات از نیمه خرداد هنوز از سوی هیات دولت تصویب نشده و ممکن است تغییراتی اعمال شود. سازمان بورس خواستار توضیح بانک‌های ملت، تجارت، صادرات، شهر، رفاه و اقتصاد نوین درباره دلایل خرید بخشی از سهام پرسپولیس و برنامه‌های آتی احتمالی حداکثر قبل از آغاز معاملات امروز شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا