فروش ظروف نقره دکوری قلم تبریز

هنر نقره کاری یا ظروف مسی در ایران طرفداران بسیاری را دارد که اشیاء و ظروف نقره کاری شده در شهرهای شیراز، قزوین، تبریز و اصفهان محبوبیت و شهرت زیادی را دارد که آنها به وفور این هنر را انجام می دهند.

نقره فلزی است که بیشترین مقدار آن از سنگهای معدن استخراج می شود و مانند طلا و مس کاملا خالص در طبیعت وجود دارد.

قابلیت چکش خواری و ورقه شدن در نقره بسیار زیاد است و علاوه بر این نقره دارای خاصیتهای بسیاری مانند میکروب کشی قوی است برای مثال وقتی داخل ظرف نقره آب را بریزیم به هیچ وجه و هیچ زمانی کثیف نمی شود و همچنین بدون میکروب می ماند که این موضوع به دلیل یونهای نقره است که در آب می باشد.

لازم است بدانید که مجموعه آراد برندینگ در حوزه کسب و کار در زمینه های مختلف همچون ظروف نقره دارای سابقه بسیاری بوده از این رو افراد می توانند با خیالی آسان تر به سایت ما مراجعه کرده و راهنماییهای لازم را دریافت نمایند.

ظروف طرح نقره تبریز

قلم زنی روی ظروف نقره یا ظروف نقره پارسیس در تبریز در دوران صفویان و تا اواخر قاجار در کمال و رشد بوده است و قیمت این ظروف به دلیل ارزشمند بودن فلز آن بسیار بالا بوده است.

قلم زنی روی ظروف به خاطر اینکه حکاکی و کنده کاری خوبی دارد انواع نقش و طرح روی آن چشمگیر و بسیار زیبا به نظر می رسد قلم زنی روی مس شدیداً مورد استقبال مردم قرار گرفته به دلیل اینکه به صورت تندیس میتوان طراحی و شکل داد برای دادن هدایای تبلیغاتی به صرفه بوده است مردمان هنر پرور هنردوست شهر تبریز برای خانه و ادارات از صنایع قلم زنی برای دکور استفاده می کنند.

فروش ظروف نقره دکوری قلم تبریز

استفاده از ظروف طرح نقره و ظروف مسی الماس برای پذیرایی از جمله آثارات زیبای ظروف نقره قلم تبریز بوده است که با روش ساخت آن آشنا می شویم.

بعد از عیار کردن نقره با مس برای ساخت اشیاء و ظروف نقره، نقره ذوب شده را داخل ریچه می ریزند، قالب ریچه به شکل صفحه آهنی که یکی از این صفحه های آهنی دو زه در اطراف آن وجود دارد، دو صفحه را به هم سفت کرده و شکافی که در بالای آن وجود دارد نقره ذوب شده را می ریزند تا آن به صورت شمش درآید و سپس این شمش را با استفاده از دستگاه نور که دو غلتک سنگین است به ضخامتهای مورد نیاز در می آوردند.

ظروف نقره دکوری

با توجه به نحوه ساخت و قلم زنی ظروف نقره، محصولات تولید شده تنوع زیادی را خواهند داشت که شامل: ظروف دکوری، چای خوری، غذاخوری، گلدان و غیره می باشد.

تولید ظروف نقره دارای قدمتی چند ساله می باشد که معمولا از ترکیب مس، برنج و نیکل با یکدیگر برای ایجاد ساختمان درونی آنها استفاده می شود.

نحوه ساخت این ظروف به این صورت است که در ابتدا باید قطعا به شکل جداگانه ای ساخته شوند و سپس آنها را به یکدیگر متصل می کنند تا شکل ظرف مورد نظر ایجاد شود.

در مرحله بعدی با استفاده از روش آبکاری و جلاسنج ظروف مسی روی آن را می پوشانند و در انتها با روشهای مختلفی مانند: میناکاری، ملیله کاری و فیروزه کوبی نقش و طرحهای مختلفی روی آن ایجاد می شود که با توجه به سختی و میزان پیچیدگی طرحها قیمت آنها نیز تغییر می کند و ظروف ارزش بالاتری پیدا می کنند.

فروش ظروف نقره دکوری قلم تبریز

موارد زیادی وجود دارند که در قیمت ظروف نقره دکوری و ظروف مسی الماس تراش تاثیر می گذارند که در این بخش به تعدادی از آنها اشاره خواهیم کرد.

عوامل موثر بر قیمت ظروف نقره به شرح زیر می باشند:   قدمت ظروف و سالی که ساخته شده اند از موارد تاثیرگذار بوده و هر چه ظروف قدیمی تر باشند قیمت آنها نیز بالاتر می رود و ظروفی که در ساخت آنها از سنگهای قدیمی مانند فیروزه استفاده شده است قیمت بیشتری را دارند.

بعضی از ظروف دارای شناسنامه هستند که این عامل نیز باعث افزایش قیمت ظروف نقره می گردد و  اینکه ظروف چند پارچه باشند نیز مهم است و هر چه تنوع بیشتری داشته باشند به طبع قیمت بالاتری نیز دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا