خواص مشترک کاکتوس یا گلابی خاردار اپونتیا و انجیر هندی

میوه آپونتیا را باید با ایمنی کامل از گیاه جدا کنید و اگر خودتان وسایل مورد نیاز را ندارید از شخص متخصص برای این کار کمک بگیرید. این گیاه در مناطقی که دارای آب و هوای مدیترانه ای و گرمسیری است رشد می کند و در صورت رسیدگی میوه هایش رنگ آن به رنگ قرمز در می آید.

طعم این میوه بسیار شیرین است و تقریبا نزدیک به طعم بسیار لذیذ هندوانه می باشد. امتحان کردن میوه برای یک بار هم که شده خالی از لطف نیست و مطمئنا پس از مصرف آن را به سبد همیشگی میوه های خود اضافه خواهید کرد که برای تهیه این میوه خوش طعم می توانید به سایت آراد برندینگ مراجعه کنید.

کاکتوس آپونیا گیاهی است که در بیابان در معرض نور خورشید رشد می کند و همین دلیل است که به نور خورشید بیش از هر چیزی نیاز دارد. اگر می خواهید این کاکتوس را در خانه پرورش دهید باید حواستان باشد که این گیاه باید روزانه بیش از 4 الی 5 ساعت در معرض نور خورشید باشد.

همانطور که اطلاع دارید کاکتوس گیاهی است که به آبیاری بسیار کمی نیاز دارد و گلابی خاردار از این قائده مستثنی نیست و دو بار آبدهی در ماه برای این کاکتوس کافی است. زمان گلدهی و به بار نشستن این کاکتوس شش الی هفت سال است و فصل بهار فصلی است که این میوه کشت می شود.

کاکتوس گلابی خاردار اپونتیا

یکی از مهمترین دلایلی که بسیاری به این کاکتوس علاقه دارند این است که گیاهی بسیار مقاوم در برابر آب و هوای سخت بیابان است و خوشمزه ترین میوه ای که خورده اید از آن به بار می نشیند.

میوه های کاکتوس در ابتدا به رنگ سفید یا سبز هستند و پس از رسیدن به رنگ قرمز یا بنفش در می آیند. از این میوه برای درست کردن مربا و ترشی استفاده می شود و با جدا کردن گوشت میوه آن و اضافه کردنش به شکر و سپس پختن آن می توانید مربای خوشمزه ای را تهیه کنید.

خواص مشترک کاکتوس یا گلابی خاردار اپونتیا و انجیر هندی

برای تهیه ترشی از کاکتوس گلابی خاردار اپونتیا باید پوست میوه را از گوشت آن جدا کنید و گوشته را در سرکه بپزید و در دبه ترشی ریخته و اجازه دهید چند روزی در هوای معتدل بماند و سپس ترشی خوشمزه شما آماده است.

این گیاه خواص درمانی بسیاری را با خود حمل می کند و یکی از آنها کاهش کلسترول خون و بهبود عملکرد قلب می باشد و با استفاده از این میوه بسیار پر خاصیت می توانید پتاسیم مورد نیاز ماهیچه های خود را تامین کرده و عملکرد آن را بهبود بخشید.

این میوه یکی از میوه هایی است که می توان از آن در رژیمهای غذایی کم کالری استفاده کرد زیرا مقادیر بسیار زیادی از فیبر را با خود حمل می کند که فیبر موجود در این میوه علاوه بر وجه لاغری ای که دارد می تواند احساس سیری را در انسان تحریک کند. فیبر موجود در این گیاه علاوه بر تاثیراتی که ذکر شد از سرطان روده بزرگ جلوگیری کرده و اسهال و یبوست را درمان می کند.

گلابی خاردار یا انجیر هندی

کاکتوس انجیری میوه کوچک و قابل مصرفی دارد که به آن گلابی خاردار گفته می شود و بیضی شکل می باشد و در بالای برگ کاکتوس رشد خواهد کرد. رنگ میوه گلابی خاردار سبز، صورتی، بنفش، زرد، نارنجی و یا قرمز است و رنگ آن نیز بسیار زیبا است.

گلابی خاردار دارای دانه هایی است و شکل تقریبی آن شبیه میوه دراگون یا اژدها است و طعم آن مانند هندوانه شیرین است و گوشته این میوه هم به صورت خام و هم به صورت پخته قابل مصرف است.

گوشت این میوه را جدا می کنند و با شکر برای مدتی می پزند و سپس می گذارند تا سرد شود و مربای بسیار خوشمزه انجیر هندی یا گلابی خاردار را درست می کنند. بهتر است شما میوه کاکتوس هندی را با ایمنی تمام از گیاه آن جدا کنید زیرا گیاه آن دارای تیغهای بسیار زیادی است و می تواند آسیب زننده باشد و یا میوه این گیاه را بدون تیغ خریداری کنید.

خواص مشترک کاکتوس یا گلابی خاردار اپونتیا و انجیر هندی

گلابی خاردار یا انجیر هندی در بیابان رشد می کند و میوه این کاکتوس در جنوب غربی آمریکا و مکزیک به مقدار بسیار زیادی استفاده می شود. میوه گلابی خاردار سرشار از منیزیم، فیبر، ویتامین سی و کلسیم است.

اگر دچار فقر منیزیوم شده اید می توانید از گلابی خاردار استفاده کرده و کبود خود را جبران کنید و کمبود منیزیم در بدن شما را دچار دردهای استخوانی می کند و با مصرف این میوه می توانید خیلی سریع از آن جلوگیری کرده و استخوانهای خود را تقویت کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا