رمز موفقیت در بازارهای مالی داخلی و خارجی

روش افراد موفق برای سرمایه گذاری در بازار خارجی فارکس

فارکس (Forex)، بازار تبادل ارزهای خارجی است. به عبارت دیگر، پول رایج کشورها در این بازار با یکدیگر مبادله می شوند. تمام مردم جهان حتی ایرانی ها با وجود مشکلات تحریم، می توانند در این بازار که فعالیت آن به صورت شبانه روزی است، ثبت نام کرده و در آن سرمایه گذاری کنند. انعطاف ساعت کاری در این بازار و دوطرفه بودن آن باعث شده تا افراد زیادی، فعالیت در این بازار را به عنوان شغل دوم خود انتخاب کنند. دوطرفه بودن به معنای امکان انجام معاملات خرید در زمان افزایش قیمت ها و معاملات فروش در زمان کاهش قیمت ها است.

حال بهتر است روش افراد موفق برای کسب سود در این بازار را توضیح دهیم. یکی از روشهایی که این افراد از آن استفاده می کنند، تحلیل فاندامنتال یا بنیادی در فارکس است. برای انجام این تحلیل، سرمایه گذاران از دانش اقتصاد کلان استفاده می کنند. این دانش در واقع کلید موفقیت سرمایه گذاران فارکس به حساب می آید. ارزش پول کشورها در فارکس بر اساس رشد اقتصادی آنها سنجیده می شود. بنابراین لزوم آگاهی از دانش اقتصادی آن هم به صورتی کاربردی برای استفاده در بازار تبادل ارزهای خارجی بسیار حیاتی است. با استفاده از دانش اقتصاد کلان و بررسی عواملی مثل شاخص تولید ناخالص داخلی (GDP)، تورم، سیاست های انبساطی و انقباضی، شاخص قیمت مصرف کننده و … می توانید به راحتی به جمع افراد موفق در فارکس بپیوندید.

به گزارش سایت DailyFx، رشد اقتصادی کشورها و شاخص GDP، یکی از مهمترین فاکتورهای اثرگذار بر بازار فارکس است که همه معامله گران باید از آن آگاه باشند. تولید ناخالص داخلی، ارزش کالاها و خدمات تولید شده توسط یک کشور در یک سال مشخص را اندازه گیری می کند و به عنوان نشانه ای از سلامت اقتصادی آن کشور عمل می کند. به طور کلی می توان گفت GDP، معیاری برای بهبود یا بدتر شدن شرایط اقتصادی در یک کشور خاص در طول زمان است.

شاخص GDP تنها یکی از فاکتورهای علم اقتصاد کلان است. در این علم که می توان آن را به صورت کاربردی و به زبان ساده یاد گرفت، فاکتورهای دیگری هم وجود دارند که با استفاده از مجموعه آنها، می توان ارزش ارز کشورها را با توجه به وضعیت اقتصادی آنها سنجید و قیمت آینده آنها را پیشبینی کرد. در جدول زیر می توانید لیستی از مهمترین شاخص‌های اقتصادی به جز نرخ تورم و بهره را مشاهده کنید.

شاخص اقتصادیکاربرد
GNPتولید ناخالص ملی؛ مجموع ارزش پولی کالاها و خدمات تولیدی شهروندان یک کشور در سراسر دنیا
GDPتولید ناخالص داخلی؛ مجموع ارزش پولی کالاها و خدمات تولیدی در داخل یک کشور
CSIشاخص قیمت مصرف کننده؛ اندازه‌گیری تغییرات قیمت کالاهای مصرفی در دسته‌های مختلف
Trade Balanceتراز تجاری؛ اندازه گیری نسبت صادرات به واردات
Retail Salesشاخص خُرده فروشی؛ میزان تقاضای مصرف‌کنندگان برای کالاهای تولیدی

 

روش افراد موفق برای سرمایه گذاری در بازار داخلی بورس

دانش اقتصاد کلان که در قسمت قبلی توضیح دادیم تا حد زیادی به سرمایه گذاران بازار داخلی بورس هم کمک می کند اما علاوه بر این، معامله گران سهام باید قابلیت شناسایی و تشخیص سهم های خوب بورس ایران را داشته باشند. مجموعه آموزش بورس، یکی از معدود سایت های معتبری است که این قابلیت را برای کاربرانش فراهم کرده است.در تحلیل سهم های بورس ارائه شده توسط این سایت، تمام جنبه های تحلیل تکنیکال و بنیادی برای انتخاب بهترین سهم ها در نظر گرفته شده است. علاوه بر موارد فوق، در این تحلیل ها، گزارشات ماهانه شرکت های بورسی، تاثیر قیمت کالاها در بازارهای جهانی بر بورس ایران، اخبار و اطلاعیه های شرکت ها در سایت کدال و … بررسی می شوند تا کامل ترین تحلیل موجود در سهم های بورس ایران را ارائه دهند.

همان طور که می دانید تعداد سهم های بورس ایران بسیار زیاد است و یک سرمایه گذار شخصی باید وقت زیادی را صرف بررسی سهم ها و شرکت های بورسی کرده تا بتواند بهترینِ آنها را برای سرمایه‌گذاری فیلتر کند. سایت های مرجع مثل سایت آموزش بورس، با مجموعه ای از حرفه‌ای‌ترین اساتید و کارشناسان بورسی، سهم های بورسی ایران را به صورت آپدیت شده تحلیل می کند و استفاده از مطالب مفید آن می تواند منجر به انتخاب بهترین سهام بورس برای سرمایه گذاری در شرایط مختلف زمانی و اقتصادی برای شما شود.

استراتژی CTS؛ رمز موفقیت معامله گران

یادگیری مباحثی مثل تحلیل تکنیکال، فاندامنتال، مدیریت ریسک و سرمایه و روان شناسی معاملات، برای سرمایه گذاری در هر بازار مالی داخلی یا خارجی الزامی است اما هستند کسانی که این موارد را یاد می گیرند اما نمی توانند به سوددهی مناسبی از این بازارها دست پیدا کنند.

در ادامه می خواهیم رمز موفقیت افراد ثروتمند در بازارهای مالی را توضیح دهیم. افراد موفق برای انجام معاملات در هر بازار مالی از یک استراتژی معاملاتی موفق و سودده استفاده می کنند. استراتژی CTS که مخفف عبارت Comprehensive Trading Strategy است، یک استراتژی معاملاتی جامع است که تمام قوانین مورد نیاز برای موفقیت افرادی که از آن استفاده می کنند را به همراه دارد. سوددهی این استراتژی طی سالها استفاده از آن به اثبات رسیده است، بنابراین سرمایه گذاران می توانند با استفاده از یادگیری این استراتژی که بهترین مناطق برای ورود و خروج از معامله را نشان می دهد و تسلط به آن، در بازارهای مالی به سود برسند.

در این استراتژی، ابتدا روند بازار، شناسایی شده و بعد از آن نقاط چرخش بازار و انرژی آنها برای تغییر جهت بازار اندازه گیری می شود و در صورت مساعد بودن همه شرایط با استفاده از تکنیک های مدیریت ریسک و روان شناسی، جزئیات دقیق برای معامله کردن در اختیار افراد گذاشته می شود.

سرمایه گذاری در بازار داخلی بهتر است یا بازار خارجی؟

سرمایه گذاری در بازارهای مالی داخلی و خارجی اگر به صورت اصولی انجام شود، می تواند افراد را ثروتمند کند. کسانی که دانش اقتصاد کلان را یاد گرفته اند، می توانند زمان مناسب برای سرمایه گذاری در هر بازاری را تشخیص دهند. بنابراین می توان گفت که مهمترین کاری که برای ثروتمند شدن باید انجام دهید در ابتدا تشخیص بازار هدف برای سرمایه گذاری و در مرحله دوم استفاده از تحلیل ها، آموزشها و استراتژی های سودده در این بازار است.

امکان سرمایه گذاری در بازار جهانی فارکس به دلیل دوطرفه بودن در هر شرایطی (کاهش و افزایش قیمت‌ها) وجود دارد. امکان سرمایه گذاری در بازار بورس هم در زمان هایی که روند قیمت صعودی یا افزایشی است، وجود دارد اما با این حال، شما می توانید با استفاده از تحلیل سهم های بورس ایران از مراجع معتبر، حتی در زمان روند کاهشی شاخص کل بورس، سهم های مناسبی پیدا کنید که روند افزایشی دارند و شما را به سود می رسانند. در نهایت باید گفت که انتخاب نوع بازار برای سرمایه‌گذاری به خود شما بستگی دارد اما نکته مهم این است که برای موفق شدن در آن باید حتما از یک استراتژی معاملاتی جامع استفاده کنید.

منبع: آموزش بورس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا