دستور تهیه ی مربای توت فرنگی

نکته مهم آن است که قیمت توت فرنگی 1401 گران می باشد و به همین دلیل بیشتر افراد در حجم بسیار کمی این مربا را تهیه می کنند.

روی حرارت ملایم هم بزنید تا شکر حل شود. حرارت را زیاد کرده و مخلوط را به جوش بیاورید. به جوشاندن ادامه دهید و مرتباً هم بزنید تا مخلوط به 220 درجه فارنهایت (105 درجه سانتیگراد) برسد.

بعد از 10 تا 15 دقیقه با انداختن یک قاشق مرباخوری کوچک روی یک بشقاب یخ زده، آماده بودن را بررسی کنید. بگذارید 1 تا 2 دقیقه بماند؛ اگر مربا ژل شد، آماده است. اگر مربا رقیق و روان به نظر می رسد به پخت و پز ادامه دهید. مربا را به شیشه های استریل داغ منتقل کنید و تا 1/4 اینچ از روی آن پر کنید. روی آن را با درب ها و حلقه های پیچ را محکم کنید.

یک قفسه را در ته یک قابلمه بزرگ قرار دهید و تا نیمه آن را با آب پر کنید. بجوشانید و شیشه ها را با فاصله 2 اینچ از هم در آب جوش با استفاده از نگهدارنده پایین بیاورید. در آب جوش بیشتری بریزید تا شیشه ها را حداقل 1 اینچ بپوشاند. به جوش بیاورید، روی آن را بپوشانید و به مدت 10 دقیقه عمل کنید. شیشه ها را از قابلمه خارج کرده و به مدت 12 تا 24 ساعت با فاصله چند اینچ از هم استراحت دهید. در یک منطقه خنک و تاریک نگهداری کنید.

دستور تهیه ی مربای توت فرنگی

چگونه می توانید مربای توت فرنگی را در انبار نگهداری کرد؟

این دستور برای کنسرو کردن در حمام آب عالی است، البته قیمت فروش کنسروجات توت فرنگی ارزان می باشد و به همین دلیل بسیاری از افراد به جای تهیه در منزل آن را به صورت کنسروی می خرند. طرز تهیه مربای توت فرنگی:

شیشه ها و درب ها را بشویید (من از عملکرد استریل کردن در ماشین ظرفشویی خود استفاده می کنم. از شیشه هر اندازه ای که دوست دارید استفاده کنید.

مربای توت فرنگی را با قاشق در شیشه بریزید و 1 / 4 اینچ فضای خالی باقی بگذارید. از یک کاردک لاغر برای کمک به برداشتن کیسه های هوا استفاده کنید.

لبه های شیشه را پاک کنید و درب آن را اضافه کنید. سفتی مهر و موم به نوک انگشت. درب را ببندید تا زمانی که احساس مقاومت کنید. خیلی شل، شیشه مهر و موم نمی شود، هوای خیلی سفت به درستی آزاد نمی شود. به مدت 5 دقیقه در حمام آب جوش عمل کنید. حرارت را خاموش کنید و بگذارید. شیشه ها به مدت 5 دقیقه دیگر در آب قرار می گیرند.

شیشه ها را بردارید و بگذارید 12 تا 24 ساعت خنک شوند. مهر و موم را با برداشتن نوار و فشار دادن مرکز هر درب بررسی کنید. اگر بتوانید درب آن را فرورفته کنید، مربای شما به درستی بسته نشده است.

دستور تهیه ی مربای توت فرنگی

آیا می توان مربای توت فرنگی را فریز کرد؟

بله، خبر بهتر این است که می توانید آن را درست در شیشه فریز کنید. توت فرنگی یک میوه ی فصلی و اغلب گلخانه ای می باشد و باید بدانید که در لیست قیمت میوه و تره بار امروز شیراز نام این میوه به چشم می خورد.

فقط مطمئن شوید که مقداری فضای در بالا باقی می گذارید زیرا در هنگام یخ زدن کمی منبسط می شود. به این ترتیب، می‌توانید چندین شیشه را به صورت دسته‌ای درست کنید و فقط یکی را از فریزر بیرون بیاورید تا زمانی که کم است، ذوب شود.

دستور تهیه ی مربای توت فرنگی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا