پرورش توت فرنگی در گلدان

در زمان پرورش توت فرنگی و با توجه به لیست قیمت کنسرو 1401 می توانید از کنسرو های توت فرنگی برای مصرف استفاده کنید.

از اوایل بهار به بعد هر هفته یا دو هفته یکبار با تغذیه با غذای مایع پر پتاس (مانند غذای گوجه فرنگی) گل و میوه را تشویق کنید.

شما همچنین می توانید توت فرنگی را در کیسه های رشد پرورش دهید. یک کیسه در حال رشد از شش تا هشت گیاه توت فرنگی پشتیبانی می کند، به خصوص اگر یک کیسه را روی کیسه دیگری قرار دهید، با سوراخ هایی در اطراف کیسه، تا ریشه ها به عمق کامل نفوذ کنند.

پرورش توت فرنگی در گلدان

شیوه ی صحیح مراقبت از توت فرنگی

گیاهان توت فرنگی خود را به طور منظم آبیاری کنید، به خصوص زمانی که گیاهان جدید در حال ایجاد شدن هستند یا در هوای گرم هستند. برای جلوگیری از کپک زدن خاکستری از خیس کردن مرکز گیاه یا خیس کردن میوه های در حال رسیدن خودداری کنید. جالب است بدانید در لیست قیمت میوه و تره بار امروز شیراز، قیمت توت فرنگی از سایر میوه ها گران تر بوده است.

در اوایل بهار، با پیروی از دستورالعمل های روی بسته، یک کود همه منظوره را در اطراف گیاهان خود در زمین پخش کنید. از اوایل بهار به بعد، گلدهی و میوه دهی را با تغذیه بوته های توت فرنگی خود با خوراک پرپتاس (مانند خوراک گوجه فرنگی) هر هفته یا دو هفته تشویق کنید.

درست قبل از شروع رشد میوه ها، مقداری کاه را در اطراف گیاهان قرار دهید، یا یک حصیر توت فرنگی در اطراف هر گیاه قرار دهید. این به تمیز نگه داشتن توت ها کمک می کند و از راب ها و حلزون ها جلوگیری می کند. همچنین به کاهش علف های هرز کمک می کند.

از توری می توان برای جلوگیری از خوردن میوه ها از پرندگان و پستانداران کوچک استفاده کرد. این باید با دقت برطرف شود زیرا پرندگان، جوجه تیغی ها، کرم های کند و سایر حیوانات ممکن است در توری به دام افتاده و بمیرند. در حالت ایده آل، شما باید از یک قفس توری ثابت با سوراخ هایی به اندازه کافی بزرگ استفاده کنید تا گرده افشان ها به گل های توت فرنگی دسترسی داشته باشند، که نمی توانند کشیده شوند و در هم بپیچند. با این حال، با توجه دقیق به تورهای شل می توانید مطمئن شوید که هیچ حیوانی به دام نمی افتد.

پرورش توت فرنگی در گلدان

برداشت توت فرنگی

قبل از برداشت صبر کنید تا توت ها کاملاً قرمز شوند، زیرا پس از برداشتن به رسیدن ادامه نمی دهند. برای جلوگیری از کبودی میوه، به سادگی ساقه ها را با انگشت و شست خود فشار دهید. قیمت توت فرنگی 1401 بسیار گران می باشد به همین دلیل بسیاری از افراد تمایل دارند این میوه را در خانه پرورش بدهند.

 از آنجایی که توت فرنگی ها فاسد شدنی هستند، بهتر است آن ها را مستقیماً از گیاه بخورید، در حالت ایده آل هنوز گرم از نور خورشید باشد. می توانید میوه های شسته نشده را برای چند روز در یخچال نگهداری کنید.

پرورش توت فرنگی در گلدان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا